Slovenskij Raj randasi nacionaliniame parke, apie 30km nuo Poprad miesto. Jame yra įrengta daug smagių trasų pasivaikščiojimui. Lengvai įveikiamos ne visai patyrusiems kalnų mėgėjams, kiek sunkokos mažiems vaikams arba žmonėms bijantiems aukščio. Viršūnių aukštis neviršija 1100m virš jūros lygio, o nuo papėdės paaukštėjimas tėra, priklausomai nuo trasos, apie 200- 400m. Trasose pirmyn ir atgal sugaištama vidutiniškai apie 4 -5 val., nueinama apie 8-12 km. www.slovenskyraj.org; www.slovenskyraj.eu; www.holidayinfo.sk
Nuo Poprad miesto važiuoti link Hrabušice miestelio, išvažiavus iš miestelio sukti dešinėn pusėn ir važiuoti iki Podlesok. Čia automobilių stovėjimo aikštelėje paliekami automobiliai. Aikštelė yra mokama, kaina apie 2 eur. Aikštelėje yra ir bilietų kasa, kurioje galima įsigyti bilietus, kadangi Slovenskij Raj yra nacionalinis parkas ir įėjimas į jį yra mokamas. Kaina apie 1,5 eur dienai žmogui. Reikia atkreipti dėmesį, kad vienomis trasomis tik kylama aukštyn, o grįžtama kitomis. Todėl, nors ir yra daugiau stovėjimo aikštelių, tačiau ši strategiškai patogi tuo, kad galima čia pradėti ėjimą trasomis Sucha Bela arba Prielom Hornadu ir nusileisti praktiškai ties ta pačia automobilių stovėjimo aikštele.
Trasa Sucha Bela (žalia spalva)
Trasos ilgis pirmyn ir atgal apie 12km, trukmė 4 – 6 val, paaukštėjimas nuo papėdės 409m. Nuo automobilių stovėjimo aikštelės eiti pagrindiniu keliu tiesiai. Trasa ženklinama žalia spalva. Pradžioje einama mišku, kur netrukus prieinamas kalnų upelis. Palei šį upelį eina trasa, kurioje pilna tiltukų, laiptelių per upelį. Galima eiti ir pačiu upeliu. Gegužės – birželio mėn. ten dar yra vandens, todėl tokiu laiku smagiausia rinktis ėjimą šia trasa. Kai prasideda stačios kopėčios aukštyn, grįžti šia trasa atgal nebegalima, ėjimas tik pirmyn. Užlipus aukštyn, laikytis kairės pusės ir eiti geltona trasa. Priėjus sankryžą, rinktis raudoną trasą Nad Podleskom, kuria grįžtama atgal į automobilių stovėjimo aikštelę.
Pradžioje trasa labai linksma, žadinanti smalsumą, kas bus toliau. Einama nedideliu tarpekliu tiltukais, kopėčiomis, rąstais, o po kojomis šniokščia kalnų upelis.
Kartais kopėčiomis kylama aukštyn visai šalia krioklių.
Trasa sunkiai nuspėjama ir pateikia vis naujų staigmenų ir suteikia daug azarto eiti pirmyn.
Tačiau netoli viršūnės trasa darosi nuobodoka, upelio srovė silpnėja, laipteliai baigiasi ir yra tik ėjimas miškinga vietove. Grįžimas raudona trasa taipogi nuobodokas, leidžiasi pastoviai mišku žemyn. Kadangi atrakcijų ir staigmenų nebėra, o lieka vien tik ėjimas, tai pradeda jaustis ir nuovargis.
Apibūdinimas: 1 trasos dalis – labai smagi, vaizdinga, verta dėmesio. 2 trasos dalis – monotoniška, kylanti aukštyn. 3 trasos dalis – lengva, nuobodi, vienoda.
Trasa Prielom Hornadu (mėlyna spalva)
Trasos ilgis pirmyn ir atgal apie 10km, trukmė 4 – 5 val, paaukštėjimas nuo papėdės 225m. Nuo automobilių stovėjimo aikštelės eiti kairėn pusėn keliu palei mišką. Trasa ženklinama mėlyna spalva. Pradžioje praeinami dešinėje pusėje esantys poilsiniai namukai, restoranas, stovyklavietės, kol prieinamas tiltukas per upelį.
Tada ilgas nuobodokas kelio ruožas mišku palei upelį.
Įpūsėjus trasą, prasideda smagioji trasos dalis su grandinėmis, laipteliais, kabančiais tiltais per upę.
Eiti mėlyna trasa iki trasų sankirtos, kur kairėje liks kabantis tiltas per upę, o dešinėn suks žalia trasa.
Rinktis šią trasą ir ja kilti iki viršūnės. Užkilus viršun, einame laukais dešiniau, praeiname senovinius pilies griūvėsius, kuriuos galima aplankyti ir apžiūrėti, pavaikščioti po juos arba tiesiog keliauti palei juos tolyn jau žalia trasa Pod Klaštoriskom. Nusileidimas vaizdingu miško takeliu, kuris atveda į pradinį trasos kelią ties stovyklaviete. Geriausias laikas rinktis šią trasą gegužės -birželio mėn., nes jau liepos mėn. dažniausiai būna išdžiuvę kalnų upeliai ir kriokliai.
Apibūdinimas: 1 trasos dalis – lengva, nuobodi, vienoda. 2 trasos dalis – labai smagi, vaizdinga, verta dėmesio. 3 trasos dalis – lengva, vaizdinga, maloni.
Kitus įrašus apie keliavimą Slovakijoje galima perskaityti čia: