slovakija-aukstieji-tatrai-nuo-strbske-pleso-sturmuojame-kalno-virsune-predne-solisko

Ryte, kaip tikri tinginiai, vietoje to, kad kuo anksčiau atsikelti, tai šiaip ne taip 10 val ryto išsikrapštome iš lovų. O juk dar reikia apie 1,5 val važiuoti iki Slovakijos. Atstumas nors ir nedidelis, apie 70km, bet kažkaip nenuvažiuoji jų greitai. Šios dienos planas buvo toks: nuvažiuojame iki miestelio Stary Smokovec, paliekame mašiną stovėjimo aikštelėje ir tada traukinuku iki Štrbske Pleso. Ten kylame keltuvu į Chata pod Soliskom (aukštis 1850m), nuo ten pėsčiomis į viršūnę Predne Solisko (aukštis 2117m). Vėliau grįžtame tuo pačiu principu iki Stary Smokovec ir dar nubėgame aplankyti krioklių.
Traukinukai. Štrbske Pleso. Slovakija
Stary Smokoviec mašiną pasistatome aikštelėje už geležinkelio stoties. Visai parai stovėjimas kainuoja 6 eur, dienai iki kažkelintos valandos vakaro 5 eur, bet mes nelabai žinome, kada grįšime, tai imame parai. Čia pat traukinukas, kuriais Slovakijoje tikrai labai patogu važinėti po Aukštuosius Tatrus. Galima vienoje vietoje kilti į kalną ir per kalnus nukeliauti į kitą vietą, tada nusileidus vėl sėdi į traukinuką ir grįžti į pradinį tašką. Taip daugiau pamatai, nes nebe reikia grįžinėti tuo pačiu maršrutu. Nuo Stary Smokovec stotelės traukinuku iki Štrbske Pleso stotelės kaina pirmyn ir atgal kainuoja 3 eurus ir važiavimas į vieną pusę trunka apie pusvalandį.
Slovakija. Aukštieji Tatrai. Nuo Štrbske Pleso šturmuojame kalno viršūnę Predne Solisko.
Štrbske Pleso. Aukštieji Tatrai. Slovakija
Pravažiuoti Štrbske Pleso neįmanoma, nes tai yra galutinė stotelė Aukštuosiuose Tatruose. Atvažiavus į Štrbske Pleso tenka paėjėti  arba per patį miestelį dar kokį kilometrą arba keliauti palei ežerą geltonai pažymėta trasa, kuri vėliau išves į platų asfaltuotą kelią, vedantį link keltuvų. Atėjus prie keltuvų, mums teko nusivilti, nes dėl per didelio vėjo viršuje kalnuose laikinai buvo sustabdyti keltai ir kada pradės veikti niekas nežino.
Nusprendėme keisti maršrutą ir keliauti toliau geltonąją trasa, kuri veda link krioklio, o einant toliau, nuo krioklio slėniu, galima vėliau persiristi per kalnus ir kita puse, ratu, grįžti į Štrbske Pleso. Tačiau pereiti visą trasą reikia laiko apie 6 valandas. Kadangi mes miegaliai smarkiai nusivėlinome, mums kaip ir per didelis laiko tarpas. Bet iki krioklio paėjėti kokią valandą galime. Pradėjus keliauti geltonąją trasa, pamatėme, kad vėl pradėjo veikti keltuvai. Tai vos ne bėgte grįžome atgal ir kuo skubiau į kasą, kol vėl nesustabdė kėlimo.
Štrbske Solisko (2302m). Aukštieji Tatrai. Slovakija
Keltas vienam žmogui pirmyn- atgal kainuoja 13 eur plius užstatas 2 eur už kėlimosi kortelę, kurią reikia grąžinti nusileidus žemyn ir tada atgauni 2 eur. Keltuvai atviri ir kelia po 4 žmones. Gali kelti ir po vieną žmogų, bet  ne daugiau keturių. Pasikėlus į viršų yra chata “Chata pod Soliskom”. Chatos kalnuose – tai kalnų nameliai,kuriuose galima pavalgyti, pailsėti, yra tualetai ir galima gauti nakvynę. Nakvynė tai ne viešbutinė, bet keliaujantiems kalnais po kelias dienas, tai puikus prieglobstis, kur galima po stogu pasitiesti miegmaišį ir permiegoti arba pasislėpti blogu oru.
Predne Solisko. Aukštieji Tatrai. Slovakija
Naujos chatos tai labai šiuolaikiškos, o senesnės tai tiesiog trobelės. Įspūdinga tai, kad į chatas, kurios yra aukštai kalnuose, maistą neša žmonės kiekvieną dieną. Kai tenka kalnuose sutikti nešiką ir pamatyti, kokius kiekius jis neša, protu nesuvokiama, kaip jis iš vis pakelia tokį svorį, ne tik kad į kalną užneša. Nešikui ant nugaros pritaisyti neštuvai, tokie kaip kopėčios, kur sudėtos kelios bačkos alaus, kelios dėžės įvairaus maisto ir su visu tuo kroviniu jis eina pasiliuoksėdamas. Į žemesnes chatas, iki kurių kelia keltuvai, žinoma maistas pakeliamas keltuvu, bet į kitas pristatomas būtent tokiu būdu. Ir jokie malūnsparniai jų neskraidina.
Nuo chatos renkamės raudoną trasą ir keliamės į kalno viršūnę Predne Solisko. Nors nuo chatos iki kalno viršūnės pakilimo aukštis tik 267 metrai, bet trasų rodyklė nurodo trukmę 1 valandą. Čia tik aukštyn. Valanda nėra jau taip daug, tai ir lipame neskubėdami, mėgaudamiesi vaizdais.
Predne Solisko. Aukštieji Tatrai. Slovakija
Sunkumas trasos yra tame, kad trasos takelis iš suguldytų didelių akmens luitų. Kojoms padėti plokštumos lygios, bet pakankamai stačios ir beveik visą kelią reikia kilti kaip stačiais laiptai aukštyn.
Trasa tikrai nesudėtinga, įveikiama ir vyresniems vaikams, bet per blauzdų raumenis po kurio laiko smarkiai kerta. Iš praktikos esu pastebėjusi, kad svarbu kalnuose nesustoti ilgam ir nedaryti ilgų pertraukų poilsiui, nes atšąla kojų raumenys ir vėl sunku pradėti kopti. Žymiai geriau dažni ir labai trumpi sustojimai atokvėpiui po 5 sekundes. Kadangi mes lipame neskubėdami, tai viršūnę pasiekiame per daugiau nei valandą.
Predne Solisko. Aukštieji Tatrai. Slovakija
Susirandame viršūnėje laisvą vietelę ir susėdame piknikui. Ant plokščio akmens išsidėliojame maisto kas ką turime, valgome, stiprinamės ir spoksome aplinkui, kur tik akys užmato. Vaizdeliai įspūdingi. Tik gaila, kad beveik niekuomet fotoaparatai neperduoda erdvės ir gilio pojūčio, kurį galima pajusti tik kalnuose. Tai visuomet išlieka tik atmintyje. Taigi ir fotografuojame akimis.
Štrbske Solisko (2302m). Aukštieji Tatrai. Slovakija
Besėdėdami pamatome takelį, kuris nepažymėtas trasų ženklais, bet žmonių išvaikščiotas, kuris veda gilyn į kalnus. Tai mes leidžiamės link jo ir dar truputį paėjėjame. Buvo viltis, kad gal kokia netyčia yra kita trasa, kuria galėtume nusileisti nuo kalno, kad nebe reikėtų grįžti tuo pačiu maršrutu, bet deja. Arba aukštyn į kitus kalnus, arba apsisukti ir grįžti atgal.
Bet smagu buvo atitrūkti nuo kitų turistų, kurie spietėsi Predne Solisko viršūnėje, kai tuo pačiu čia nebuvo nieko, tik mes ir kalnai. Tada taip smagu pasijusti, lyg būtume vieni laukinėje gamtoje, toli toli nuo civilizacijos. Ir tuo pačiu saugiai, kai žinai, kad ta civilizacija už kelių žingsnių.
Predne Solisko. Aukštieji Tatrai. Slovakija
Su pavydu žiūriu į tuos kalniečius, kurie išeina su palapinėmis savaitėms į kalnus, bet pati dar tam nesiryžčiau, kažkaip per baisu. Nors gal tereikia pabandyti 🙂
Aukštieji Tatrai. Slovakija
Greičiau nei per valandą nusileidžiame iki keltuvo. Nuo keltuvo einame pagrindiniu taku ir paskui nusukame geltona trasa link ežero (rodyklė Jezero).
Štrbske Pleso. Aukštieji Tatrai. Slovakija
Palei ežerą keliaujame link traukinuko. Stotyje tenka dar šiek tiek palaukti ir jau keliaujame atgal į Stary Smokovec. Mūsų žingsniamatis rodo, kad šioje vietoje pražingsniavome apie 7,5 kilometrų ir neskubant užtrukome apie 5 valandas, įskaitant atvažiavimą traukinuku ir grįžimą.
Kitus įrašus apie keliavimą Slovakijoje galima perskaityti čia:

wayway/slovakija-aukstieji-tatrai/

wayway/slovakija-raftingas/

wayway/slovakija-nuotykiu-ir-netiketumu-pilnas-slovenskij-raj/

Jums taip pat gali patikti...