Nuo Provanso. 8 diena. Annecy – Chamonix Mont Blanc – Šveicarija

Nuo Provanso. 8 diena. Annecy - Chamonix Mont Blanc - Šveicarija
Susiruošę ir papusryčiavę patraukiame pasivaikščioti po Annecy, kuris įsikūręs kalnų papėdėje prie nuostabaus ežero. Annecy randasi Ronos – Alpių regione ir vien žodis “Alpių” pasako, kad randamės Prancūzijos Alpėse ir aplinkui vien kalnai. Miestelis vienas iš gražiausių mūsų matytų – romantiškas, architektūra, palyginus su Provansu, skiriasi iš esmės. Gatves kerta vandens kanalai, primenantys Veneciją.
Annecy (Ansi). Prancūzija
Čia pilna turistų – aktyvaus poilsio mėgėjų, kadangi čia galima ilsėtis ne tik prie ežero ar lankyti istorines vietas, bet ir išmėginti jėgas keliaujant įvairiomis trasomis. Jų čia daug ir pritaikyta įvairiems pomėgiams: dviračių trasos, kopimo į kalnus trasos, alpinizmo ir t.t. Arba galima keliauti kanjonu Gorges du Fier, kuriame taip pat įrengtos trasos turistams.
Annecy (Ansi) kalėjimas. Prancūzija
Annecy centre miestelio įžymybė – senovinis kalėjimas, kuris pastatytas saloje, esančioje upės viduryje.
Miestelio viršuje yra lankytina pilis, kurioje veikia meno muziejus.
Ansi pilis ( Le chateau d’Annecy ). Prancūzija
Kadangi miestas randasi prie ežero, tai pakrantėje įrengta pėsčiųjų promenada bei parkas, kuriais  pasivaikščioti arba sėdint ant suoliukų stebėti gamtovaizdį mėgsta tiek turistai, tiek vietiniai. Norintiems daugiau pramogų, prie ežero galima nusipirkti bilietus į ekskursiją laivu aplink ežerą. Yra du maršrutai: 1 val (13 Eur) ir 2 val (17 Eur), kuriais praplaukiamos ne tik vaizdingos vietos, bet ir ežero pakrantėje stovinčios pilys.
Ansi ežeras ( Lac d’Annecy ). Prancūzija
Sekantis, paskutinis, mūsų lankomas Prancūzijoje miestelis, slėnyje tarp kalnų – Šamoni Monblan (Chamonix Mont Blanc), kuris randasi aukščiausio Vakarų Europos  kalno (aukštis 4810m) papėdėje.
Nuo Provanso. 8 diena. Annecy - Chamonix Mont Blanc - Šveicarija
Mont Blanc. France (Monblanas. Prancūzija )
Monblanas, išvertus į lietuvių kalbą, vadintųsi “Baltasis kalnas”, kadangi nuo jo viršūnės niekada nenutirpsta sniegas. Kalnas stūkso dviejose valstybėse –Prancūzijoje ir Italijoje. Artėjant link Šamoni, jau pradedame matyti snieguotas kalnų viršūnes, kurių vaizdai užima net kvapą: nuo dydžio ir grožio.
Prancūzijos Alpės
Šamoni (Chamonix) miestelis apsuka galvas, priverčia sustoti laiką, o sielą užplūsta palaima – oras nuostabus, šalia žvelgi į snieguotas kalnų viršūnes ir matai ledyną, kuris atrodo pradėjo šliaužti žemyn ir kažkodėl staiga sustojo, pakibęs ant kalno šlaito.
Ledynas Glacier des Bossons. Prancūzija
Miestelis toks jaukus, kad žaviesi eidamas bet kuria gatvele, pilna besišypsančių turistų, vaikštančių truputį ekstazėje kaip ir mes. Net sunku būtų patikėti, kad čia galėtum sutikti prastos nuotaikos, kuo nors nusivylusį žmogų – aplinka ir aplinkiniai tiesiog verčia tave jaustis pakylėtai.  Kas mėgaujasi atvirose lauko kavinėse, kas taip sėdi tiesiog gatvėje ant grindinio ir vos nemedituoja žiūrėdami į kalnus, kas naršo po įvairias parduotuvėles. Svarbiausia viskas vyksta labai iš lėto, niekas niekur neskuba, visų veiduose visiškas atsipalaidavimas.
Chamonix Mont Blanc. France (Šamoni Monblanas, Prancūzija).
Randame ir mes nuostabią vyno, sūrių, kumpių ir įvairiausių delikatesų krautuvėlę, kurioje prekiaujama vietinio regiono produktais, tad išnaršome ją visą.  Sėdame poilsio atviroje lauko kavinukėje, nuo kurios mėgaujamės reginiu – priešais esančiu ledynu, geriam kavą, gaudome visu kūnu paskutinius saulės spindulius, žinant, kad Lietuvoje jau pakankamai šalta. Laikas čia ir mums sustoja.
Nuo Provanso. 8 diena. Annecy - Chamonix Mont Blanc - Šveicarija
Alpių regiono vyno ir delikatesų parduotuvė
Atsisveikinant su Prancūzija norėčiau paminėti, kad čia nuostabus gyvenimas šunims ir šunų augintojams – kiekviename mieste pilna turistų su net ne vienu, o dviem, trimis šunimis, nemokamai dalinami maišeliai šunų gamtinių reikalų liekanoms surinkti, kai kur degalinėse net padarytos specialios vietos pagirdyti šunis. O ir dažnoje kavinėje rasi po stalu dubenėlį šunims pagirdyti. Jie leidžiami į viešbučius, kavines ir net į daugelį lankomų vietų – muziejus, parduotuves, kalnų trasas. Nepamatysi šuns su antsnukiu – galbūt, skirtingai nei Lietuvoje, čia šeimininkai baudžiami už tai, kad uždedi šuniui antsnukį. Nenustebtume, jei antsnukio uždėjimą jie prilygintų šuns kankinimui ir ko gero gautum baudą :). Pasijuokiame, kad gal ir su visais gyvūnais čia galima vaikščioti, nes Šamoni ( Chamonix Mont Blanc ) pamatome vedžiojamus net du asiliukus ir šunį – visi prižiūrėti, iššukuoti. Paprasčiausiai žmonės išėjo pasivaikščioti ir tiek.
Šalis, kurioje gera gyvent gyvūnams
Su šypsenomis pagalvojame, kad ir čia būtų gera gyventi. Beje, nekilnojamo turto kainos šiame miestelyje panašios į Vilniaus – vieno kambario butas kainuoja apie 80 000EUR.
Traukinukas veža turistus į Ledo jūrą ( Mer de Glace )
Traukinukas veža turistus į Ledo jūrą ( Mer de Glace ). Prancūzija
Be pasivaikščiojimo kalnų papėdėje čia tikrai yra ką veikti gamtos ir kalnų mylėtojams. Monblanas yra vienas iš didžiausių turistų traukos centras, taigi čia galima rasti begalę įvairiausio lygio ir sudėtingumo trasų pagal kiekvieno sugebėjimus ir galimybes. Nenorintiems kopti į kalną savo jėgomis, pilna keltuvų, kuriais pakilus galima mėgautis kvapą gniaužiančia panorama aukštai kalnuose įrengtose stebėjimo aikštelėse arba kavinėse. Norintiems iš arčiau žvilgtelėti į Ledo jūrą ( Mer de Glace )  arba pasivaikščioti ledyne išskobtais tuneliais (6 eur), ten veža kalnų traukinukas (25 eur). Monblano kalnas stebimas nuo Aiguille du Midi viršūnės (3842m ), į kurią pakylama iš paties Šamoni miestelio. Kaina 43 Eur.
Aiguille du Midi viršūnė, Nuo Provanso. 8 diena. Annecy - Chamonix Mont Blanc - Šveicarija
Aiguille du Midi viršūnė. Prancūzija
Paliekame Šamoni. Atsisveikiname su saulėtąja, šiltąja Prancūzija ir važiuojame į Šveicariją. Kad ir kaip nebūtų keista, nors Šveicarija šalia Prancūzijos, bet oras sparčiai vėsta.
Šveicarijos Alpės
Keliaujame toliau link viešbučio, savo sekančios nakvynės vietos, kuri yra jau Šveicarijos Alpėse, netoli snieguotų kalnų viršūnių. Kylame vėl begaliniais serpantinais aukštyn, kur jau nuo lingavimo kairėn dešinėn pradeda darytis bloga, vieninteliai vaizdai atperka šį siūbavimą.
Kylame vėl begaliniais serpantinais aukštyn…
Viešbutis pranoksta visus mūsų lūkesčius – nekalbant apie kambarių puikumą ir kokybę – vaizdai nerealus.
Nuo Provanso. 8 diena. Annecy - Chamonix Mont Blanc - Šveicarija
vaizdas pro viešbučio langą (Šveicarija)
Guli lovoje, matai kalnų viršūnes, šalia čiurlena kalnų upelis, priešais balkoną ganosi karvės su savo pastoviai po kaklu dzinguliuojančiais skambaliukais, danguje  sklando erelis. O linksmiausia dalis, kuri visiškai neįmanoma Lietuvoje. Vasaros sezonas baigėsi, o žiemos dar neprasidėjo, taigi turistų labai mažai. Mes viešbutyje visai vieni.
šiame viešbutyje mes vieni
Viešbutis priklauso šveicarų porai, bet ir jų čia nėra. Atvykus radome visur viską atrakintą , o registratūroje ant stalo pamatėme paliktą mums laišką su nurodymais. Šeimininkai apgailestauja, kad mums vieniems reikės apsitarnauti ir čia būti, bet jie pasiėmė atostogas ir linki mums vieniems čia būnant gero poilsio.
čia gimsta "Milka" šokoladas
čia gimsta “Milka” šokoladas
Jei norėsime valgyti, palikti prie durų raštelį, tada ateis iš gretimo viešbučio ir mums pagamins. Ir perspėja, kad iki 22.30val būtume viešbutyje, nes jis automatiškai užsirakins. Paaiškino, kokiu būdu pasistatyti mašiną požeminiame garaže, kurie mūsų kambariai ir visas viešbutis mūsų rankose. Tikrai, nebūtų Šveicarija :). Žiauriai mums čia viskas patinka.
Nuo Provanso. 8 diena. Annecy - Chamonix Mont Blanc - Šveicarija
panorama nuo Les Crosets miestelio (Šveicarija)
Mūsų sekančios dienos rytinius planus pasikelti į kalnų viršūnę sugriauna visą naktį lijęs lietus. Su didžiuliu gailesčiu atsisveikiname su viešbučiu, miesteliu, Šveicarija ir tęsiame kelionę jau atgal, į Lietuvą. Su liūdesiu keliaujame namo, dangus palaiko mums kompaniją –  visą kelią iki Lietuvos lyja…
kelionė namo

Ankstesnį pasakojimą apie kelionę Prancūzijoje galima perskaityti čia: wayway/link-provanso-7-diena-gorges-du-verdon-kanjonas/

Jums taip pat gali patikti...