Malta. 1 diena. Sveiki, atvykę į Maltą

Kelionės pradžia nežadėjo nieko gero. Po išskirtinės patikros oro uoste, kurios metu buvo patikrintos net apatinių rūbų visos siūlytės, toliau visą dieną sekė smulkus nesklandumai arba nuotykiai. Čia kaip pavadinsi ar į juos reaguosi…  Nuskridus į Maltą sunkiai sekėsi surasti automobilių nuomos agentūrą, kurioje buvome rezervavę mašiną. Suradus agentūrą, pasirodo ji nebedirbo. Galų gale pavykus gauti šiaip ne taip automobilį (mus draugiškai perėmė kita agentūra) mums niekaip nesisekė išvažiuoti iš oro uosto. Aikštelėje, jau susėdus į automobilį, tiesiai prieš mus įvyko avarija, kuri užtvėrė mums kelią. Kai jau galėjome važiuoti, pasigedome kai kurių savo daiktų, kuriuos užsižioplinę palikome oro uoste. Teko vėl grįžti jų ieškoti, o per tą laiką jie jau saugiai buvo priglausti oro uosto darbuotojų. Kai jau atrodė viskas tvarkoje ir nesėkmės baigėsi ir pagaliau pajudėsime savo viešbučio link, sužinojome jog automobilyje neveikia  elektros kištukas. Tai reiškė, kad neveiks navigacija. Telefonas buvo prie išsikrovimo ribos, rodė tik varganus 4%, o nuvažiuoti reikėjo apie 20 km. Ir čia buvo ne paskutinė bėda! Paskutinis kantrybės lašas buvo tai, kad navigacija rodė tik maltiečių kalba, o visi matyti ar turimi žemėlapiai buvo anglų kalba. Žinoma miestų pavadinimai buvo skirtingi. Čia kaip Lietuva ir Lithuania arba Litva. Arba kaip pavyzdžiui angliškai miestas Vittoriosa, o maltietiškai Birgu. Žodžiu mūsų miestelio ir viešbučio adreso navigacijos paieškoje nebuvo. Taigi kryptis buvo šiaurė. Gerai nors, kad išvykstant Lietuvoje į žemėlapį pasižiūrėjom, tai nors orientavomės, kurioje salos dalyje turime atsirasti. Vis dėlto, nepaisant patirto streso pirmą kartą vairuojant priešinga kelio puse, šiaip ne taip suradome viešbutį. Protas atsisakė priimti ženklus, stovinčius kairėje pusėje ir nesąmoningai vis ieškojome ženklų, miestų pavadinimų dešinėje kelio pusėje, taip kaip įprasta pas mus. Naujam įpročiui suformuoti reikėjo kelių dienų ir tai save kiekvieną kartą įspėjant – ženklai kairėje pusėje, eismas kaire puse…važiuojam.
Ant viešbučio pavadinimo nebuvo, o ir ant kitų viešbučių ne visur pavadinimai būna. Nelabai mėgsta jie juos dėti, vienas kitas viešbutis arba labai jau kur nežymiai prie durų lentelė bus su užrašytu pavadinimu.
Blue Sea San Anton***
Gatvių pavadinimų lentelės taip pat nelabai krentančios į akis, o daug kur irgi nėra. Taigi paieškoti teko. Gatvių lentelės Maltoje nelabai turi kažkokį tai standartą. Jei jos būtų vienintelės tokios lentelės ant namo, būtų aiškiau, bet kadangi pas juos tokios kaip namų numeracijos nelabai yra, tik vienur kitur, o namai turi pavadinimus – “medis”, “pieva”, “ugnikalnis” ir panašiai, namai siauručiai ir sublokuoti, tai tų lentelių prikabinėta pilna. Prie kiekvienų durų kabo lentelės su namo pavadinimu, lentelės įvairios – puošnios ir paprastos, keramikinės, metalinės, marmurinės. Analogiškos ir gatvių lentelės. Pirmas minutes atsidūręs Maltos gatvėse kiek sutrinki – kur čia gatvės pavadinimas, kur čia namo pavadinimas? O gal čia šiaip koks užrašas? Čia žinoma problema tik atvykus, vėliau ieškai lentelėje žodžio “TRIQ” (malt. gatvė) ir jau šiek tiek aiškiau.
Gatvė. Malta
Gatvę žinai, o kur eiti ne. Malta garsėja painiomis savo gatvelėmis, išskyrus Valetą. Valeta (Maltos sostinė) suskirstyta griežtai tiesiomis, skersomis gatvėmis ir pasiklysti sunku. Tačiau kiti Maltos miestai tikriausiai projektuotojų buvo kuriami  specialiai laužant galvą, kaip priartinti gatvių tinklą labirintams. Dažnai kalnuotose vietose tiesiog pati gamta diktuoja savo sąlygas ir tokiu būdu gimsta vingiuojantys keliukai, bet Maltoje, net ir lygioje plokštumoje, gatvės padrikai metasi įstrižai į vieną šoną, skersai į kitą, tiesiai, tada linkis, tada žiedas, įstrižai, skersai, stačiai – visaip kaip tik įmanoma. Turėtų būti tame kokia logika, bet man nepavyko jos atspėti.
Taigi pirmą dieną Malta pasitiko mus šiek tiek nedraugiškai (tiesą sakant pirmą dieną aš jai siunčiau daug stebuklingų tokių žodžių kaip pypt, pypt). Bet vis tiek su optimizmu laukėme kitos dienos. Juk kai pasižiūri atgal, viskas buvo tiesiog vienas didelis nuotykis. O juk mes ir važiuojame kitur ieškoti nuotykių. Reiškia viskas tiesiog puiku!

Sekantį pasakojimą apie Maltą galima perskaityti čia: wayway/malta-2-diena/

Jums taip pat gali patikti...