Link Provanso. 6 diena. Provansas

Ryte skubame į Les Baux de Provence (lietuviškai Le Bo).  Vinguriuojame vėl kaimo keliukais, atsisakę pagrindinių kelių. Čia vėl matome pilna ženklų, kurie kviečia į vyno, aliejaus degustacijas. Daug kur Provanse randame ženklus, kurie nurodo “Vyno kelias”.
Les Baux de Provance. Prancūzija
Taip besimėgaudami vaizdais pasiekiame Les Baux. Sakoma, kad ten nepabuvęs, nepajusi Provanso. Senovinis miestelis įsikūręs ant kalno, kyla aukštyn terasomis, o pačiame kalno viršuje yra senovinės tvirtovės liekanos.
Les Baux de Provence miestelio schema. Prancūzija
Kaina į tvirtovę 9.50 eur žmogui. Darbo laikas vasaros metu 9- 20 val, šaltuoju metu 10 – 17 val. Randasi 25 km nuo Avinjono arba 15km nuo Arlio. Miestelis pasiekiamas keliu A7, važiuojant nuo Marselio pusės link Avinjono.
Les Baux de Provence. Prancūzija
Parkavimas 5 eur dienai. Audio gidai duodami nemokamai. Lietuvių kalbos žinoma nėra, bet galima pasirinkti iš 12 kitų populiarių pasaulio kalbų :). Lankymas užtrunka apie 1 – 1,5 val.
Link Provanso. 6 diena. Provansas
Nuo tvirtovės viršutinių aukštų atsiveria nuostabi panorama – vynuogynų ir alyvmedžių laukai, kalnai, Les Baux miestelio panorama.
Les Baux de Provence. Prancūzija
Papuolame kaip tik laiku, kai tvirtovėje demonstruojamas katapultų šou. Žiūrovai įtraukiami irgi į šou, leidžiama jiems užtaisyti ir iššauti iš katapultų. Po tvirtovės lankymo einame pavaikštinėti miestelio gatvelėmis, lankome mažytes krautuvėles, perkame lauktuves.
Link Provanso. 6 diena. Provansas
Gatvelės tokios jaukios, kad galima jomis tiesiog pirmyn atgal vaikščioti.
Les Baux de Provence. Prancūzija
Bet miestelyje susiduriame su viena problema. Norime atsigerti kavos, tačiau kai tik nueiname į kokį restoranėlį, kai pasakome, kad gersime tik kavos, bet nevalgysime, tai neduoda ir kavos. Po penkto bandymo mums šiaip ne taip duoda kavos. Užsisakome ir Provanso rožinio vyno. Gal vynas su kava ir ne kaip dera, bet kavos labai norime, o neparagauti Provanse vyno irgi būtų nusikaltimas. Tai ir suplakame viską į vieną. Bet mums tinka :).
Perkame lauktuves Les Baux de Provence. Prancūzija
Sekanti stotelė Avinjonas. Parkavimas 1.20eur 2val . Lankome šio miesto įžymybę, įrašytą į UNESCO paveldą – senamiestį ir Popiežių rūmus, kurie yra vieni didžiausių Europoje. Jie yra senamiestyje, kuris visas apjuostas gynybine siena.
Avinjono popiežių rūmai ( Avignon le palais des Papes ). Prancūzija
Šiuos rūmus, kaip ir viską Prancūzijoje, statė daugelį metų. Kiekvienas naujas popiežius stengėsi aplenkti prieš tai buvusį. Darbo laikas 9-20 val. Bilieto kaina  10,50 eur. Aplankome St. Benezet tiltą per Ronos upę. Šio tilto pastatymo laikas datuojamas nuo XII a.
Avinjono tiltas ( Le point Saint Benezet, Avignon ). Prancūzija
Miestelyje važinėja turistinis atviras traukinukas, bet mes juo nepasinaudojame. Slampinėjame senamiesčio gatvelėmis pėsčiomis, kartu su begale turistų.
Avinjono senamiestis ( Avignon ). Prancūzija
Priešais miesto rotušę susirandame restoranėlį ir ragaujame maistą, kurio neparagavus taip pat negalima išvykti iš Prancūzijos – grikių miltų blynus (Le Galletes) su įvairiais įdarais ir midijas padaže.
Pietus Avinjono senamiestyje. Prancūzija
Pavalgę skubame aplankyti dar vieną lankytiną objektą Rousiljono ochros karjerus ( Sentier des Ocres Roussillon ), kurie randasi apie 60km nuo Avinjono. Čia pirmą kartą pamatome kelis nedidelius levandų laukus. Nuvilia, kad mes jų matome tiek mažai, gal jie auginami kur kitame Provanso krašte? Vynuogynų pakeliui matome daug, ūkis prie ūkio, bet levandų minimalu. Taip, jomis aplinkui visur prekiauja, bet kur gi jos pagaliau auga?
Levandų sezonas jau praėjo…
Rousiljonas taip pat Provanse, bet nuo Les Baux smarkiai skiriasi. Jis taip pat ant kalno, nedidelis miestelis, bet jau visas nudažytas geltona, oranžine spalva, nes čia pat ir dažymo žaliava – ochros karjerai. Šią iškaseną anksčiau naudojo namų dažymui. Tačiau keičiantis technologijoms, šis karjeras neteko prasmės ir dabar panaudotas turizmui.
Rousiljonas ( Roussillon ). Prancūzija
Labai simpatiškas ir spalvingas miestelis. Aplink pilna delikatesų parduotuvėlių, galva sukasi nuo noro viską išragauti. Perkame šios vietos vyno iš vyno krautuvėlės. Ragaujame trumų aliejų.
delikatesai, nuo kurių sukasi galva
Karjerai yra visai šalia miestelio, įėjimo mokestis 2.50 eur, darbo laikas 9-18val. Parkavimas 2 eur. dienai. Rekomenduojama avalynė, kuri gerai valosi, nes viskas dažosi ochra. Vėjuotą dieną drabužiai irgi apsineštų oranžinėmis dulkėmis.
Sentier des Ocres Roussillon. Prancūzija
Įrengtos dvi pasivaikščiojimo trasos: 35 min ir 50 min. Geriausia rinktis ilgąją. Pradžioje jos eina kartu ir vėliau šakojasi, bet nuo čia trumpąja trasa nieko daugiau vaizdingo ir nepamatysi, tik bus pasivaikščiojimas miško keliuku.
Vėliau abi trasos vėl susijungia kartu į vieną ir grįžtama į maršruto pradžią. Spalvos nerealios nuo šviesiai geltonos, oranžinės iki tamsiai raudonos. Pušų kamienai nusidažę oranžine spalva. Ant įrengtų suoliukų neverta net sėstis, jei nėra noro nudažyti drabužių oranžine spalva. Todėl jie visi iki vieno laisvi.
Sentier des Ocres Roussillon. Prancūzija
Po karjero lankymo vykstame į nakvynės vietą mažame kalnų senoviniame miestelyje Saint Martin de Bromes. Viešbutukas tarp tokių siaurų gatvelių, kad vos jį surandame. Viešbutis statytas apie 1845metus ir yra vienintelis šiame miestelyje.
gatvelės gale mūsų viešbutis
Skubame pasivaikščioti miestelyje, kol visai nesutemo. Naktį apšviesta tik pagrindinė gatvelė, kur ir yra mūsų nakvynė, daugiau visur tamsoka, bet jauku, nėra net ką lyginti su Istres naktiniu miesteliu.
Saint Martin de Bromes miestelis. Prancūzija
Tačiau čia patyrėme, kad prancūzų vestuvių šventimas nuo lietuvių mažai kuo skiriasi. Mūsų svajones gerai išsimiegoti Provanso kaimelyje, pravėrus langus kvėpti tyrą nakties orą sujaukė tą dieną miestelyje švenčiamos vestuvės. Po langais iki paryčių grojo pasamdytas “Cicinas”, tarškėjo lėkštės ir karts nuo karto prisijungti prie “Cicino”bandantys girti prancūzai.
Saint Martin de Bromes viešbutis Hotel la Fontaine. Prancūzija
6val ryto, pradėjus vestuvėms rimti, o “Cicinui” nuėjus miegoti ar išsikvėpus, besigirdėjo tik “ištvermingiausių” svečių griuvinėjimai tarp stalų ir jų moteriškųjų antrų pusių ramdymai elgtis tyliau, nes girdi, visi juk dar miega 🙂 Net linksma, kaip niekuo nesiskiria nuo Lietuvos. Gulint naktį lovoje ir besiklausant vykstančių vestuvių, lengva buvo pamiršti, kad esame Provanse, kalnuotame senoviniame miestelyje. Jautėmės esantys Lietuvoje, o gal čia pradėjo taip reikštis tėvynės ilgesys? 🙂
Saint Martin de Bromes. Prancūzija

Tolimesnį pasakojimą apie keliavimą Provanse galima perskaityti čia: wayway/link-provanso-7-diena-gorges-du-verdon-kanjonas/

Jums taip pat gali patikti...