Link Provanso. 3 diena. Vokietija – Austrija – Šveicarija – Italija

Link Provanso. 3 diena. Vokietija - Austrija - Šveicarija - Italija
Atsikeliame puikiai išsimiegoję ir susikrovę lagaminus einame pusryčiauti. Pusryčiai – švediškas stalas su įvairių rūšių dribsniais, ką tik keptomis šviežiomis bandelėmis, sūriais su pelėsiais ir dar daug gurmaniškų užkandžių. Pusryčiais labai patenkinti :).
Oras nuostabus – šviečia saulė, nusimato karšta diena. Nors ryte tik 15C, vaikštome su trumpomis maikelėmis, nešalta. Ir vėl pajudame pro kaimelius, kurie šviečia iš tolo savo raudonais namų stogais. Važiuojame toliau ir pradedame suprasti, kad šiuose mieluose kaimeliuose visi važinėja benzinu arba dyzeliu. Pravažiavus 200km randame daug degalinių, kuriose niekas neprekiauja dujomis.
Šveicarijos Alpės
Įvažiuojame į Austriją. Prasideda keliukai kalno papėdėse, tuneliukai. Kad pravažiuoti dešimt kilometrų Austrijos autostrada į Šveicariją, susimokame ~9EUR (galioja 10 dienų, perkame vinjetę degalinėje). Oras vis dar pasakiškas.
Link Provanso. 3 diena. Vokietija - Austrija - Šveicarija - Italija
Atvykstame į Šveicariją. Pasienio poste tikrinami vokiečių pasai, mums užtenka pasakyti tik kur važiuojame. Kuo tiems šveicarams nusikalto vokiečiai? Čia pat susimokame kelių mokestį, kuris kainuoja 40 chf metams. Metams ne nuo pirkimo datos, o nuo naujų metų iki metų pabaigos. Atvykusiems švęsti Naujų metų į Šveicariją, nepasiseks: gruodžio 31 d susimokės 40 frankų ir sausio 1 d. susimokės dar tiek pat :). Neturime frankų, bet iš mūsų mielai paima 33 eur.  Važiuojame toliau, ieškome intensyviai degalinių, kuriose prekiauja dujomis, bet kai randame dujas, netinka antgalis, adapterio niekas neturi. Šveicarijoje, kaip ir Austrijoje, nepavyko gauti dujų. Benzino kaina – 1.8EUR, dujų kaina – 1.05chf/l arba 2,98 Lt/l
Šveicarijos Alpės
Ir čia atsitiko mums nesėkmė – nusprogo tas gerasis GPS, telefonai irgi sunkiai veikia. Tikrai kitokia ta Šveicarija… Puolame į trumpą paniką. Nusiraminame ir nusprendžiame, kad akmens amžiuje gyvenantys žmonės juk kažkaip rasdavo reikiamas vietas vadovaudamiesi tik ženklais ir šiaurės kryptimi. Mėginame važiuoti toliau. Taigi susikaupiame ir stebime kelio ženklus.
Rofflafall krioklio link. Šveicarija
Šveicarijoje karšta – 25C. Vaizdai nerealūs, kalnuose žolytė nupjauta kiek tik akys aprėpia, kokiu būdu jie ten su traktoriais važinėja, vienas Dievas žino. Iš kelionės plano, atsimename, kad mums reikia pasiekti Andeer miestelį, pagal ženklus jį pasiekiame. Po dviejų dienų atstumų, Šveicarijoje negali patikėti, kad viską taip greitai privažiuoji. Per kelis kartus bandome įsitikinti, kad tikrai štai jau ta vieta, kiek jau čia tos Šveicarijos :).
Rofflafall krioklys. Šveicarija
Andeer susirandame informacinį centrą, prisiimame žemėlapių, truputį ramiau, bent jau turime pagal ką orientuotis. Miestelis kurortinis, pilnas turistų – kalniečių. Netoliese yra keletas lankytinų vietų, bet pagrindinis tikslas yra kalnai, o po laipiojimo kalnuose atsigavimui veikia keletas SPA centrų su baseinais atviru vaizdu į kalnus. O mes važiuojame toliau, link krioklio Rofflafall, kuris randasi keli kilometrai nuo Andeer.
Įėjimas prie Rofflafall krioklio per Rofflaschlucht viešbutį. Šveicarija
Įėjimas į krioklius per viešbučio restoraną, kuris randasi šalia kelio. Tai privatus maršrutas. Kaina 3.50 Šveicarijos frankų. Atstumas nėra didelis. Užtrunkame apie 30min pirmyn ir atgal. Tik čia ir atsivėsiname. Gražu. Keliukas eina kaip tarpeklyje, virš upės keli metrai.
Link Provanso. 3 diena. Vokietija - Austrija - Šveicarija - ItalijaLink Provanso. 3 diena. Vokietija - Austrija - Šveicarija - Italija
Kelias tarpeklyje link Rofflafal krioklio. Šveicarija
Prie šios upės, kur ji jau smarkiai išplatėja, nuostabioje aplinkoje pasiruošiame pietus, mėgaujamės ramybe ir vėsa. Po trumpo poilsio šokame vėl į karštą mašiną ir tolyn.
pietūs Šveicarijos gamtos prieglobstyje
Šiek tiek norėdami, šiek tiek bijodami pasirenkame važiuoti Šveicarijos panoraminiu kalnų keliu. Jis veikia tik vasaros sezonu. Vaizdai nerealūs, streso begalė, pagrindinė mūsų kalba šiuo metu tik tarptautinė „pyp, pyp, pyp“. Važiuojame aukštai kalnuose, oras žymiai vėsesnis. Tačiau vaizdai atima žadą. Akis glosto pilni kalnai besiganančių karvių. Visos be išimties su skambaliukais po kaklu. Tokią ir įsivaizduojame Šveicariją – kalnai ir karvės (Milkos).
važiuojant Šveicarijos panoraminiu keliu
Važiuojant serpantinais kakojam į batus – keliukai nežmoniškai siauri, o eismas dvipusis, kai kur net nėra kelio apsaugų, tad tikrai baisu nusiristi nuo kalno, tuo labiau, kad esame 2km aukštyje nuo jūros lygio. Ir taip sunkiai į kalną kopiame ne mes vieni – serpantinu šliaužia visa vora turistų automobilių. Taip kalnų keteromis pasiekiame Italiją.
persiritus per kalnų viršūnes – Italija
Pasienį žymi tik Italijos vėliava ir jokių postų. Postai tik Šveicarijos – Vokietijos pasieniuose, kuriuose netgi tenka ir eilėse pastovėti. Privažiuojame kalnų ežerą, pilna akmeninių namukų, architektūra pasikeitė iš karto. Tačiau mįslė liko, kodėl viskas kaip išmirę? Namukai senoviniai, bet gyvenimo ženklų nerasta, tik turistai. Šimtaprocentinė siesta.
Italijos kalnų kaimelio namukai akmeniniais stogais
Na gal vienas kitas namelis matosi gyvenamas. Toks vaizdas, kad visi kažkada jau susirinko daiktus ir kažkur išvyko. Panoraminis kelias tęsiasi – kiek užvažiavome Šveicarijoje aukštyn, tiek Italijoje reikia nusileisti žemyn. Žodžiu Alpes kirtome kalnų viršumi.
ežeras Italijos Alpėse
Leistis serpantinais žemyn taip pat linksma ir streso užtektinai.
Serpantinais žemyn. Italija
Skiriasi tik kelio kokybė ir tai, kad Italijos pusėje tenka leistis stačiu kalno šlaitu, kuriame įrengta daug vienas virš kito pusiau atvirų tunelių, kuriais ir leidžiamės žemyn, link miestelio Chiavenna.
Žemai apačioje miestelis Chiavenna. Italija
Italijoje jau beveik nusileidome nuo kalnų ir baigiame privažiuoti Komo ežerą.Taip serpantinais pravažinėjome visą dieną. Įvažiuojame į Chiavenna ir pajaučiame tikrą Italiją.
Chiavenna
Eismas skubus, pilna mašinų, daug žmonių, miestuose jau pilna palmių, nors mes dar kalnuose. Radome dujas!!! Novate Mežola miestelyje 2.65Lt/l.  Važiuojant toliau, palei Komo ežerą, labai norime ir vėl pasigrožėti vaizdais, bet 50km vien tuneliai. Tik supranti, kad šone gražios vietos, kurortai, kurie trumpam pasimato, kai minutei kitai išlendi iš tunelio, kai vėl staiga į jį pasineri. Pradeda kamuoti klaustrofobija nuo jų. Tuo labiau, kad amžinai juose tvyro degalų smarvė.
Privažiavę miestelį netoli Corso( šalia Komo ežero), nustembame – 9/10 žmonių sportuoja. Važiuojant pakrante pilna bėgikų, dviratininkų, riedutininkų ir mankštą bedarančių stropuolių. Šalia greitkelis, o už metro nuo kelio jie įsivaizduoja gyvenantys sveiką gyvenimo būdą. Bet vis tiek pasijaučiame tingesni už tinginius. Baigiasi tuneliai, bet papuolame į kamštį, važiuojame 20-30km/h greičiu. Tokia ta Italija 🙂
Kylame serpantinais link viešbučio. Italija
Pradedame stresuoti, nes nors ir nebedidelis atstumas liko iki nakvynės vietos, tačiau velkamės vėžlio žingsniu, o dar neaišku kaip ir ją surasti. Miestelis Fuipiano Valle Imagna, bet jis tikriausiai per mažas, kad jo garbei kelio rodyklę bent kur pastatytų. GPS, atvykus į Italiją, pusėtinai pradėjo veikti, nes jam nepatiko tik Šveicarija… Tačiau vieną kartą jam pasivedus, atsargai dairomės ženklų. Na Italijoje be GPS nei žingsnio – nepadės jokie žemėlapiai ir tuo labiau kelio ženklai. Na žinoma, nebent reikia pasiekti Romą arba Milaną, šiems miestams rodyklių galima rasti :). O nakvynė mūsų pasirodė vėl aukštai kalnuose ir vėl mūsų laukia siauri serpantinai. Važiuodami slėniu, pamatę aukštai ant kalno tolumoje bažnytėlę, juokaujame, kad „ o jeigu ten būtų mūsų viešbutis, tai eina š….“. Pasirodo prisijuokavome, jis tikrai būtent ant to kalno, tik mums teko ją pravažiuoti ir dar toliau kilti į viršų. Nors prietema, matosi, kad panorama nuostabi, bet foto teks daryti tik iš ryto.
 viešbutis Albergo Canella
Skubame apsigyventi viešbutyje, restoranas jau užsidarinėja, tačiau privalumas privataus viešbutuko, kur dirba pats šeimininkas, kad darbo valandas pats sau pasireguliuoja. Mūsų pasigaili ir paruošia mums vakarienę. Buvo svajonių paragauti vietinio vyno, tuo labiau, kad mes tikrai jo čia galėjome gauti iš plataus pasirinkimo, bet nuovargis darė savo ir mums buvo ne iki vyno. Taigi saldžių sapnų kalnuose, klausantis varpelių skambėjimo (šalia ganėsi avys su skambaliukais ir asilai, ne karvės ).
viešbučio kaimynai

Jums taip pat gali patikti...