Lenkija. Zakopanė. Kiry trasa. Pelkės ir urvai kalnuose

Sekanti diena buvo skirta Lenkijos pusės kalnams. Norėjosi nesudėtingos, lengvos, mažai lankomos žmonių vietos, kur galėtumei pasijausti šiek tiek atitrūkęs nuo civilizacijos. Namų darbai nebuvo padaryti, nieko iš anksto nesuplanavę, todėl teko vietoje bandyti ką nors tokio surasti.
Google iš populiariausių lankytinų vietų Zakopanėje siūlo Kasprowy Wierch, kuriame prieš kelias savaites teko lankytis. Pasakojimą apie tai galima perskaityti čia: lenkija-zakopane . Kitas variantas Gubalovka. Bet daugiau pasidomėjus, kas ten gero, kažkaip noras ten leisti laiką dingo. Tai labai populiari vieta tarp lenkų. Jie pasikelia keltuvu į Gubalovkos kalną, kuris yra apie 1300m aukščio ir ten ilsisi, deginasi ant šezlongų, valgo ir dribso visą dieną. Kažkas panašaus, kaip daugelis Palangoje prie jūros, tik čia ant pliko kalno. Gražūs vaizdai, kalnų panorama.
Bet tai nėra mūsų  laisvalaikio leidimo būdas, o ir ne to čia atvažiavome. Taigi, Gubalovka atkrito. Beliko studijuoti vietinius informacinius kalnų žemėlapius. Tokia nuošalesnė  pasirodė turėtų būti žalia trasa nuo Kiry miestelio. Turėtų būti nesudėtinga, einanti tarp kalnų, slėnyje. Svarbiausia ji toliau nuo pagrindinių populiariausių trasų. Todėl manėme, kad ten žmonių bus mažai, vos ne vieni kalnuose. Tyla bus, ramybė, poilsis.
Žalia trasa Kiry – Hala Ornak
Pirmyn ėjimo apie 1,5 val., grįžti apie 1 val. Iš viso pirmyn ir atgal yra 11 km.
Važiuojant nuo Zakopanės link Kiry, susidarė kažkoks kelio kamštis, mašinos šliaužė viena paskui kitą. Kilo klausimas, kur jie čia visi važiuoja nuo paties ryto? Taip vėžlio žingsniu pasiekėme Kiry. Prasidėjo viena po kitos automobilių stovėjimo aikštelės, žmonės masiškai, lyg kokia eisena kažkur traukė. Protas atsisakė priimti akivaizdžią tiesą, kad visi eina ten, kur ir mes ruošiamės. Juk tai turėjo būti nuošali, žmonių pamiršta trasa! Dar vis buvo naivus tikėjimas, kad kažkur tie žmonės nueis, išsisklaidys…
Lenkija. Zakopanė. Kiry trasa. Pelkės ir urvai kalnuose
Automobilį palikome aikštelėje, sumokėjome dienai 20 zlotų ir įsimaišėme į minią. Tačiau netrukus reikėjo traukti vėl pinigines, nes pasirodo Lenkijos Aukštieji Tatrai yra nacionalinis parkas ir įėjimas į jį mokamas (5 zlotai). Nuo 7 ryto atidaromos kelio užtvaros, atidaroma kasa ir prasideda rinkliava. Ir taip prie kiekvienos trasos.
Tikriausiai prie kiekvienos, nes visų nepatikrinome, o kur teko eiti, visur reikėjo susimokėti. Žmonių srautas ne mažėjo, o toks vaizdas, kad didėjo. Kelias platus – vieškelis mašinoms važiuoti. Žmonės pasipuošę, su suknelėmis ir basutėmis. Pilna einančių su vaikais ir stumiančių žvyrkeliu kūdikius vežimėliuose. Kalniečių tik vienas kitas ir tai šitame žmonių sraute jie panašesni  į baltas varnas.
Galutinis trasos taškas Hala Ornak, iki kurios apie 5,5km ir neskubant galima pasiekti per 1,5 – 2 val.  Trasa beveik visą laiką eina palei kalnų upelį. Upelio krantai nusėti piknikaujančiais žmonėmis. Kas kilometras įrengti tualetai. Tai be galo populiari vieta. Apie Dievo ir žmonių užmirštą trasą nėra net ko svajoti. Šitaip apsirikti! Bet jei tokia populiari, šitokia masė žmonių traukia šiuo keliu, tai vis dėlto, kažkas tenai yra?
Lenkija. Zakopanė. Kiry trasa. Pelkės ir urvai kalnuose
Einame ir mes su visu srautu. Gražūs miškų kalnų vaizdai, bet nėra kažko įspūdingo. Visa masė traukia iki Hala Ornak, paprasčiausiai pavalgyti vaizdingoje vietovėje. Priėjus Hala Ornak ir pamačius kokia masė ten susirinkusių žmonių, net žandikaulis atvimpa. Pas mus tiek tik į miesto šventes žmonių susirenka…Jaučiamės kažkiek apsigavę. Juk ne pavalgyti mes šitiek kilometrų šliaužėme. Mums reikia vaizdų, nuotykių, kažko…
Belieka imtis naujos strategijos. Na juk visuomet galima kažko prisigalvoti. Yra toks posakis, kad nėra blogo oro, yra tik bloga apranga. Panašiai šį posakį galima perfrazuoti, kad nėra blogų vietų, yra tik bloga nuotaika arba netinkamas nusiteikimas. Nusiteikimo turėjome užtektinai, geros nuotaikos taip pat. Todėl truputį grįžtame nuo Hala Ornak atgal ir po dešine sukame pagal ženklus į juodą trasą link Smreczyński Staw (Miręs ežeras).
Ėjimo pirmyn tik pusė valandos, apie 1,5km. Kalnų ežeras, vis tiek turėtų būti kažkas gražaus. Trasa šiek tiek kyla aukštyn, nesudėtingai, miško keliuku. Labiausiai nustebina, kad po kaire keliuko puse eina pelkė. Kalnuose, 1,2km aukštyje virš jūros lygio ir pelkė, kažkas neįtikėtino. Tačiau ir ežeras pelkėtas. Tai ne toks, kokį tikėjomės pamatyti, kad bus skaidrus, peršviečiamas ir žydras kalnų ežeras. Ežeras tamsus, aplinkui pelkės, krantų nėra. Todėl ir vadinasi mirties ežeru, kad yra apgaulingas, o ir tamsus kaip mirtis.
Lenkija. Zakopanė. Kiry trasa. Pelkės ir urvai kalnuose
Prie ežero įrengta terasa, suoliukai. Kas valandą vedama paskaita apie Tatrų kalnus, trasas, pasakojama istorija ir legendos apie šį ežerą. Tokia nemokama edukacinė programa, tik žinoma lenkų kalba, bet šį tą suprasti galima. Kiek pasiklausėme, pailsėjome ir atgal. Pabandysime dar kur nusukti į šoną, tuo labiau, kad einant į priekį matėme nuorodas link urvų. Nuo Hala Ornak, paėjus atgal žalia trasa apie 1,5km (apie 0,5 val), po kaire puse prieiname rodykles su juoda ir raudona trasa į urvus. Raudona trasa į Mylna Jaskinia apie 15 min, o juoda trasa Jaskinia Raptawicka apie 20min.
Pradžioje gali kiek gąsdinti vaizdas, nes nuo pat trasos pradžios prasideda kelias su grandinėmis. Tačiau grandinių yra tik tiek, kiek matosi ir jomis net labai smagu prisilaikyti lipant. Tikrai nesudėtinga. Palipus kiek viršun, tos trasos šakojasi. Raudona eina kairiau, o juodoji kyla dar aukštyn. Pradžioje bandome raudoną trasą.
Prieiname pirmąjį urvą. Įėjimas gana didelis, vėliau siaurėja iki tunelio. Tamsu, todėl, norint eiti tolyn, reikia prožektoriaus. Kažkiek pabandome slinkti tuneliu, bet kuo tolyn, tuo labiau erdvė siaurėja ir darosi nejauku. O ir tikriausiai į priekį veda tik pats faktas, kad prieisi tunelio galą ir tiek. Iššliaužėm iš to urvo ir pasukome dešinėn. Tęsėme kito urvo paieškas raudonoje trasoje, kadangi prie šio urvo dar nebuvo raudono apskritimo. (Apskritimas reiškia trasos pabaigą, o jei maršrutas tęsiasi, tai būna spalvota rodyklė arba keturkampis).
Lenkija. Zakopanė. Kiry trasa. Pelkės ir urvai kalnuose
Tikrai, netrukus priėjome sekantį urvą. Čia buvo kiek įdomiau. Įėjimas nedidelis, viduje reikia eiti kiek pasilenkus. Vėliau prieinama aukštesnė ir erdvesnė vieta su kiauryme, langu į kalnus. Panorama nuostabi, jautiesi kaip varnėnas iš inkilo pasaulį stebėdamas :). Nuo čia galima apsisukti ir grįžti tuo pačiu būdu arba sukti kiek dešiniau ir apeiti urvą ratu. Teks vietomis beveik eiti pažeme, bet vėliau bus galima išlįsti pro nedidelę arką prie pat įėjimo į urvą.
Pradeda visai patikti šios dienos pasirinkta trasa. Darosi vis įdomiau :). Todėl net neabejojame, kad dar eisime ir juodąją trasa link kito urvo. Ji kelios minutės nuo raudonos trasos urvų, tik kyla gan stačiai aukštyn. Užpompiname aukštyn, o takelis kaip ir baigėsi. Esame prie stataus kalno, kaip prie sienos. Juoda rodyklė nukreipta stačiai aukštyn. Ir grandinės… Vertikaliai aukštyn… Į kažkur, ko nesimato…
Na tai gerai įkvepiame, pasitaisome kuprinę ir iš inercijos bėgte aukštyn. Svarbu nesustoti, kol inercija padeda kilti. Minutė dvi ir tik opa, vos spėji sustoti… Netikėtai prieš akis atsirado ne urvas, o duobė, kaip krateris, kurio nuo viršaus niekaip nematyti. Taip netikėta, kad vos nenusivartai į jį žemyn. Į tą kraterį yra padarytos kopėčios (metalinės, viskas tvarkingai).
Lenkija. Zakopanė. Kiry trasa. Pelkės ir urvai kalnuose
Pradžioje kiek nejauku leistis į tą duobę. Matosi, kad nusileidus į ją atsivers gana nemažos erdvės. Nusileidus kažkiek iš viršaus papuola šviesos, o norint eiti toliau reikia prožektoriaus. Salės didelės ir veda gilyn. Pilna privirtusių akmenų, kurie šlapi ir slidūs. Gana pavojinga, o ir labai tamsu. Bet labai įdomu. Nėra informacijos kokio ilgio urvas ir kiek tęsiasi, bet užtenka adrenalino gauti. Iki urvo pabaigos vis tiek nenuėjau. Įsijungia vaizduotė – gyvatės, vorai, šikšnosparniai ir galvoji, tiek jau to, kiek paėjau, tiek ir užteks. Dar grįžti reikia.
Kopėčiomis aukštyn, grandinėmis žemyn ir vėl ant takelio. O nusileisti grandinėmis visai  smagu. Nors, jei kam dar neteko grandinėmis lipti, nelabai rekomenduočiau nuo čia pradėti. Pirmam kartui būtų per daug stačiai ir sudėtingai. Taigi pavyko ir šioje trasoje rasti kažko netikėto, patirti nuotykių. Svarbu ieškoti.

Ankstesnius pasakojimus apie kelionę galima perskaityti čia: slovakija-nuo-belianska-urvu-iki-vodopad-skok-kriokliu/

Jums taip pat gali patikti...