Lenkija. Morskoe oko

(Maršruto tikslas Lenkijos – Slovakijos pasienyje Aukštųjų Tatrų kalnuose esantis ežeras Morskoe Oko (lenk. Morskie Oko). Pavadinimas kilęs nuo to, kad du ežerai, kurie yra skirtinguose aukščiuose ir skirtingo dydžio, žiūrint nuo kalnų viršūnės žemyn, atrodo lyg tai būtų dvi akys šalia.
Atvykstame į vietą pavadinimu Lysa Polana, dešinėje pusėje ieškome nuorodos „Morskoe Oko“. Važiuoti iki automobilių stovėjimo aikštelės. Aikštelė mokama. Nuo čia prasideda ėjimas pėsčiomis arba galima samdytis vežimą su arkliais, kurio kaina į vieną pusę apie 20zl vienam žmogui. Pėsčiomis teks eiti apie 9 km į vieną pusę asfaltuotu keliu. Kelias kokybiškas, nesmarkiai aukštėjantis, bet gana nuobodus, miškingomis vietovėmis, karts nuo karto proskynose atsiveria vaizdai į kalnus. Pakeliui, kas keli kilometrai, yra poilsio aikštelės, kur galima pavalgyti savo atsinešto maisto, yra biotualetai. Slėnyje Wlosienica Polana galima rasti ir restoraną, kuriame galima pavalgyti, išgerti alaus.
Pakeliui į Morskoe Oko. Lenkija
Būtent tik iki šios vietos ir teveža arkliukai. Čia yra galutinė stotelė, toliau visi eina tik pėsčiomis, kol pasiekia restoraną „Schronisko“. Jis randasi ant Morkoe Oko ežero kranto, žmonių labai daug, nes daugelis lenkų atvažiuoja arkliukais, kad pavalgytų restorane ar šiaip gražios gamtos apsuptyje praleisti laiką.
Morskoe Oko. Lenkija
Kurių tikslas pamatyti daugiau, tai būtent nuo čia ir prasideda dėmesio vertas gamtovaizdis. Visur yra nuorodos, pasiklysti neįmanoma. Nusileidus laiptukais nuo restorano, žemyn link ežero ir pasukus kairėn pusėn, veda takelis palei ežerą, kuriuo galima pasiekti dar aukščiau esantį sekantį ežerą Czarny Staw pod Rysami.
Keliukas akmenuotas, tačiau aukštėja nežymiai. Kaip nebūtų keista, nors čia vaikšto pilna turistų, tačiau galima sutikti nemažai įvairios gyvūnijos, kuri rodos net nepastebi keliautojų.
lenkija-morskoe-oko
Kai apeiname beveik pusę ežero ir restoranas lieka priešingame ežero krante, o po kaire puse matosi nedidelis krioklys, prieiname sankryžą.
Krioklys. Morskoe Oko. Lenkija
Toliau einant palei ežerą, galima jį taip ratu ir apkeliauti arba sukame kairėn ir jau gana stačiai kylame viršun link ežero Czarny Staw pod Rysami.
Lipame aukštyn. Morskoe Oko. Lenkija
Kylant aukštyn atsiveria nuostabūs vaizdai į žemai liekantį kalnų apsuptą ežerą, restoraną.
Lenkija. Morskoe oko
Pakilus aukštyn randame nedidelį, bet labai gražų kalnų ežeriuką su neapsakomo skaidrumo žydru, tyru, lediniu vandeniu.
Ežeras Czarny Staw pod Rysami. Morskoe Oko. Lenkija
Čia gali būti paskutinė stotelė ir apsisukus grįžti tuo pačiu keliu žemyn arba tęsti kelionę dar aukštyn į Rysi kalno viršūnę ir, kirtus pasienio ruožą, atsidurti jau Slovakijoje.
Toliau kelias į Rysi viršūnę. Morskoe Oko. Lenkija
Nuo automobilių stovėjimo aikštelės iki ežero Czarny Staw pod Rysami ir atgal, einant vidutiniškai sparčiu žingsniu, sugaištama apie 6-7 valandas. Nueinama apie 20-22 kilometrus.
Ežeras Morskoe Oko randasi 1395m virš jūros lygio aukštyje.
Daugiau informacijos : www.gmina.bukowinatatrzanska.pl

Jums taip pat gali patikti...