Kosas. VI diena. Ag. Mammas – A. Theologos

Uolos apačioje Paradis paplūdimys. Kos. Graikija
Mes vėl keliaujame į mažiausiai civilizuotą salos kraštą – salos “uodegą”. Oras puikus, saulėtas ir mes pasiryžę pasiekti tolimiausią salos vietą Ag. Mammas bei aplankyti labiausiai trokštamą pamatyti Paradiso paplūdimį (nemaišyti su Paradise paplūdimiu, esančiu siauriausioje salos dalyje, netoli Kamari miestelio). Jis ne tik nuostabus savo grožiu, bet žinojome, jog į šią vietą atplaukia dideli vėžliai dėti kiaušinius. Ši vieta yra mažai lankoma žmonių, todėl čia jiems saugu juos užkąsti smėlyje.
Pravažiuojame Kefalos miestelį ir važiuojame iki kelio išsišakojimo į dvi puses: į kairę “Aspri Petra”, o į dešinę Ag. Ioannis Thymianos” rodyklės. Sukame į dešinę ir asfaltuotu keliuku kylame aukštyn. Taip pasiekiame Ag.Ioannis Thymianos, nors tai nebuvo mūsų tikslas, tačiau nepastebėjome mažo keliuko link Ag. Mammas (mažutė “vietinio dailininko”rodyklė kairėje kelio pusėje). Nieko lankytino, apart mažos bažnytėlės, neradome, apsisukome ir pavažiavus atgal kelioliką metrų radome mums reikalingą keliuką. Pirmoje vietoje norėjome aplankyti paplūdimį, tačiau mus pasitiko jau mūsų nebestebinantys duobėti keliukai. Nors nuo viršaus žvelgiant, atrodė keliukai neblogai, tačiau mums kelią pastojo “dingęs” kelio ruožas, kurio būtų neįmanoma pravažiuoti, nei su džipu, nei su keturračiu motociklu. Atsisveikiname su norais pamatyti vėžlius, paplūdimį, turėdami viltį, kad gal būt, kada nors…
Kelias į Paradis paplūdimį. Kos. Graikija
Tęsiame kelionę toliau, link Ag. Mammas, nes tik šis keliukas mums dar yra įveikiamas. Tolimiausią salos tašką pasiekti turėtų būti irgi smagu. Tikimės, kad nuvažiavus iki jos, mes toliau šlaitu nusileisime žemyn, pėstute, kad būti pačioje pačioje tolimiausioje salos vietoje.
Mūsų tikslas – šio kalno viršūnė Ag. Mammas. Kos. Graikija
Tačiau greitai kelias baigėsi ir čia. Pagal GPS duomenis, rodė, kad liko mums 3 km kelio, kuris vis dar kilo aukštyn. Negalėjome grįžti, nepasiekę nei vienos suplanuotos pamatyti vietos. Nusprendėme, kad toks atstumas mums nėra didelis ir eisime pėsčiomis. Ir vėl mes vieni, laukinėje gamtoje. Vaizdai aplinkui buvo nuostabūs, keliauti nebuvo nuobodu, todėl net nepajutome, kaip sparčiai tolstame nuo mašinos.
Kosas. VI diena. Ag. Mammas - A. Theologos
Mes sparčiai tolstame nuo savo mašinos (ji centre nuotraukos)
Ėjome kalnuotomis vietomis, todėl jūra puikiai matėsi iš abiejų pusių. Vietomis matėme puikių įlankėlių su nedideliais smėlėtais krantais, tačiau į juos patekti galima tik laiveliu nuo jūros pusės. Puikios vietelės romantiškam poilsiui dviese, gaila tik , kad mes ne vietiniai ir neturime jokio katerio, bet tikėtina, jog vietiniai romantikai tokia galimybe pasinaudoja…
Už šios uolos A. Theologos paplūdimys. Kos. Graikija
Likus kokiam kilometrui iki viršaus, prasidėjo “visai geras” kelias, kuris kažkada buvo asfaltuotas. Pastebėjome tai, jog graikai keliukus, kurie veda link bažnytėlių, stengiasi bent minimaliai padaryti geresnius arba ir pilnai išasfaltuoti. Todėl keliautojams, kurie ir nelabai linkę lankyti bažnyčias, nereikėtų atmesti nuorodų į jas, nes į jas bent tikėtinas pravažiuojamas kelias, o važiuojant link jų, vis tiek ką nors vaizdingo šioje saloje pamatysi. Tuo labiau, kad kažkodėl jie mėgsta jas statyti gražioje vietoje ar kalno viršūnėje, gal todėl, kad aukščiau, tai kaip ir arčiau Dievo.
Asfaltuotas kelias link Ag.Mammas. Kos. Graikija
Panorama nuo kelio. Kos. Graikija
Užkilus aukštyn, radome varpinę (kurioje, žinoma, paskambinome), bažnytėlę ir šiuo ne sežono metu dar neveikiančią taverną. Kilo mums tokių verslo klausimų, kokiu būdu apsimoka ją čia laikyti, kai turistų, manau, net sežono metu, vargu ar čia daug užklysta, o ir tie, nebūtinai visi apsilanko šioje tavernoje? Na, gal iš idėjos…
Ag. Mammas varpinė. Kos. Graikija
Panorama į pietinį salos krantą buvo graži, tačiau į priešingą pusę pamatyti ką nors buvo sudėtinga per aplinkui augančias pušeles, kurios viską užstojo.
Panorama nuo Ag. Mammas. Kos. Graikija
Nusileisti žemyn, kaip svajojome, į tolimiausią salos tašką, buvo nelabai įmanoma, nebent smarkiai rizikuojant sveikata ir gyvybe, todėl, kad šlaitas leidosi stačiomis akmenuotomis terasomis. Žinoma įmanoma, bet tikriausiai tam reikėjo skirti žymiai daugiau laiko, nei mes buvo suplanavę.
Pats tolimiausias Kos salos iškyšulys. Graikija
Taigi, pailsėjome, suvalgėme savo “sausą davinį” ir patraukėme atgal. Kelionę atgal linksmino atsiradusios iš kažkur ožkos, kurių einant pirmyn nebuvo. Beveik visos buvo su skambalais ant kaklų: pas vienas mažučiai, pas kitas didesni arba net visai dideli. Nuo ko priklauso, kuriai ožkai, kokio dydžio skambalą dėti, mes nusprendėme, kad nuo ožkos “pasiutimo”. Tačiau pasiklausyti įspūdingo kalnų koncerto buvo labai smagu. Kiekvienas varpelis skamba kitokiu garsu, kiekviena ožka eina kitokiu ritmu ir aidas sklindantis tarp kalnų sukuria nenusakomo stiliaus švelnią  ir raminančią mužiką.
Nuo skambalo dydžio priklauso ožkos “autoritetas”
Radusios kur kokį lopinėlį pavėsio, visos kovoja dėl jo, net ir po mažu krūmeliu sugeba keliese sugulti po juo.
Kova dėl pavėsio
Pasiekus vėl gerą asfaltuotą kelią, vedantį link Kefalos, pagal ženklus  “A.Theologos” pasukome į kairę. Mes norėjome pamatyti paplūdimį, o kelias geras ir tikrai neduobėtas todėl, kad šalia paplūdimio yra bažnyčia. Todėl gerai ir tikintiesiems, ir mums turistams. Mašiną galima palikti prie netoliese esančios tavernos arba pavažiuoti dar arčiau jūros. Leidžiama nusileisti automobiliu ir visai į paplūdimį, bet jau čia “standartiniai’ duobėti keliukai.
Nusileidimas į A. Theologos paplūdimį. Kos. Graikija
Mašiną palikome tarp tavernos ir pliažo, įšokome į maudymukus ir nubridome jūros pakrante palei uolas.
A. Theologos uolos. Kos. Graikija
Gėrėjomės uolomis, prigulėme pasikaitinti saulėje tiesiai ant baltų uolų, kurios pasirodė ne tokios jau ir kietos, todėl kad jūros nuskalautos uolos buvo visokių formų ir mes improvizavome: turėjome stalų, lentynų daiktams pasidėti ir neblogus šezlongus poguliui. Maudymuisi krantas buvo labai geras, lengvai gilėjantis, vanduo skaidrus ir nešaltas. Nusimaudžius vieną kartą, teko maudytis ir antrą, nes pasirodo musų uoliniai minkšti šezlongai todėl ir minkšti, jog tai ne jokios uolos, o tiktai saulėje sudžiuvęs baltas molis, kuris pradėjo tiesiai mums po kūnu tęžti, vos tik mes šlapi ant jų sugulėm. Pasidžiaugėm dar vienu natūraliu SPA – purvo kaukėm ir patraukėme į viešbutį.
Ant šių akmenų visai patogu degintis. Kos. Graikija
Likusią dienos dalį nusprendėme, jog atostogos eina į pabaigą ir jau “pats laikas” susipažinti su viešbučio teritorija, kurioje gyvenome. Kad ji nemaža jau žinojome, bet, kad ji “tookia” nemaža nesitikėjome. Teritorijoje sezono metu kursuoja maršrutinis vietinis autobusiukas, kuris šio viešbučio gyventojus vežioja po teritoriją ar į pliažą. Kadangi teritorija didelė ir atstumas iki jūros gaunasi panašiai kaip pas mus Palangoje ir nebėra kaip sakyti, kad viešbutis ant jūros kranto, todėl sugalvojo vietinį transportą.
viešbučio baseinas. Kos. Graikija
Viešbučio dalis, kuri buvo toliau nuo jūros ir kilo į kalną, pradeda dirbti tik nuo gegužės 1 d ir tik iki spalio pabaigos, žemutinė dalis dirba ištisus metus. Mes sugalvojome sau atrakciją apeiti ir  suskaičiuoti šio viešbučio baseinus, nors dalis baseinų dar buvo tušti.
Viešbučio baseinas. Kos. Graikija
iš viso jų suskaičiavome 6. Dar turėjome rasti uždarų baseinų, bet nepavyko.
Negana to, viešbutis turi savo nuosavą amfiteatrą, kuriame vyksta programos viešbučio svečiams. Dydžiu jis lenkia net istorinį Koso romėnų teatrą Odeoną. Todėl nenuostabu, kad dauguma turistų, per savaitę laiko atostogų, neiškelia ir kojos iš viešbučio teritorijos.
nuosavas viešbučio amfiteatras

Jums taip pat gali patikti...