Kosas. V diena. Asklepion – Kos – Ag. Ioannis – Antimachia

Kosas. V diena. Asklepion - Kos - Ag. Ioannis - Antimachia
Po praėjusią dieną patirtos šiokios tokios nesėkmės, rinkomės šiek tiek patikimesnį ir ramesnį maršrutą. Pakankamai anksti ryte nutarėme aplankyti Koso salos įžymybę Asklepioną. Jį randame pavažiavus pagrindiniu salos keliu link oro uosto, tai yra, išvažiavus iš Koso miesto reikia ieškoti rudos rodyklės į kairę pusę su užrašu “Asklipieio”. Nuo Koso miesto atstumas tik kokie 3 – 4 km.
Asklepionas. Kos. Graikija
Oras buvo nepaprastai gaivus ir saulėtas, o mes ten buvome pirmieji lankytojai. Įėjimas yra mokamas ir kainuoja 4 eur žmogui. Pagal įrengtą automobilių stovėjimo aikštelės dydį, reikia spręsti, kad sezono metu turistų antplūdis būna nerealus. Čia mums pasisekė, nes niekas netrukdė mėgautis rytu, uosti ypatingai ryškiai šioje vietoje kvepiančius prieskoninių, vaistinių žolelių aromatus. Niekas netrukdė ir fotografuotis – lankytojų daugiau nėra. Link įėjimo veda iš augalų suformuotas tunelis, kuriame pilna marmurinių suolelių, kad karštą dieną lankytojai galėtų atsivėsinti po vaikštynių po Asklepioną, nes jis randasi ant nedidelio kalnelio, atviroje ir nuo vėjų augalais apsaugotoje vietoje. Vasarą ten turėtų būti nepaprastai karšta.
Pavėsis pakeliui į Asklepion. Kos
Asklepioną sudaro trys terasos: pirmoji pastatų virtinė yra romėnų pirčių komplekso griuvėsiai, kurie pastatyti III a. Jose anksčiau buvo ir įkurtos palatos apylinkės pacientams ir jų šeimoms.
Pirmoji Asklepiono terasa. Kos. Graikija
Antrojoje, aukštesnėje terasoje Asklepijaus ir Apolono šventyklų  ir altoriaus lieknos. Tai seniausioji dalis, kuri pastatyta IV a. pr. mūsų erą. Šioje dalyje sunkiai sergantieji laukdavo Asklepiono apsireiškimo, tikėdamiesi išgyti.
Šventyklos liekanos antrojoje Asklepion terasoje. Kos. Graikija
Trečioje, viršutinėje terasoje taip pat Asklepionui skirtos šventyklos ir bažnyčios liekanos. Iš čia atsiveria ir graži panorama į Turkijos krantus, į Koso miestą.
Vaizdas iš trečiosios Asklepion terasos. Kos. Graikija
Po Asklepiono lankymo nuvykome Koso miestą lankyti kitų istorinių vietų, kurių dar buvome nematę. Aplankėme Odeoną – tai senovinis teatras, kitaip mini amfiteatras. Jis randasi pačiame Koso mieste, visai šalia pagrindinio kelio. Pirmos devynios sėdėjimo eilės likusios nuo senų laikų originalios marmurinės, švelnios ir atrodo lyg būtų minkštos. Likusios kitos “atrestauruotos” betoninės, kurios yra smarkiai negražus kontrastas senovės palikimui.
Odeonas. Kos. Graikija
Po pačiu amfiteatru yra kambariai, kur vyksta parodos. Į juos patekti galima nuo centrinio įėjimo pasukus į kairę arba dešinę pusę – taip galima Odeoną apeiti aplinkui. Čia nėra į ką labai daug žiūrėti, todėl užtrukti užtenka ir keliolikos minučių.
Kambariai po Odeon amfiteatru. Kos. Graikija
Išėjus iš Odeono ir pasukus į kairę pusę, paėjus kelis žingsnius į priekį ir kirtus į dešinę per perėją gatvę, papuolame į Vakarinės dalies archeologinių kasinėjimų vietą. Čia pilna studentų, kurie atlieka praktiką ir vykdo kasinėjimus, tačiau praeiviams ten laisvas kelias ir netgi galima stebėti jų darbus. Visa ši vieta nublanksta ir netgi išnyksta naujų miesto statinių fone.
Vakarinės dalies archeologinių kasinėjimų vieta. Kos. Graikija
Einant per šią vietą senoviniu pagrindiniu keliu iki galo ir dešinėje pusėje palypėjus laiptukais atsirandame senamiestyje, kur jaukiose siaurose gatvelėse iš karto randame  pilną užeigėlių, suvenyrų parduotuvėlių.
Koso senamiestis prasideda tik užlipus laiptukais. Graikija
Tolimesnis mūsų maršrutas buvo Antimachia tvirtovė, kuri randasi nuo Koso miesto 25km. Važiuojant pagrindiniu keliu, jau netoli oro uosto reikia ieškoti rodyklės į kairę pusę su užrašu “Castle of Antimachia”. Kairėje pusėje, kur jau prasideda keliukas yra užrašas jau tik “Castle”.
Antimachia tvirtovės saugotojos. Kos. Graikija
Ši tvirtovė buvo pastatyta XIV -XV a. ir užima tikrai didelį plotą. Kadangi mes atvažiuojame jau kalno viršumi, tai sunku įsivaizduoti, jog strategiškai tai buvo parinkta puiki vieta gynybai. Tai suvokti galima perėjus per visą pilies teritoriją ir pasiekus pietinį kraštą – tvirtovė pastatyta tiesiai ant kalno šlaito nuo jūros pusės. Atvažiavimo vieta ir yra vienintelė vieta, pro kur gali patekti į tvirtovę.
Antimachia tvirtovė. Kos. Graikija
Kadangi ne sezono metas, bilietų pardavimo būdelė tuščia ir mes čia lankomės nemokamai. Eilinį kartą mes čia vieninteliai lankytojai. Ir vėl viskas priklauso vien tik mums… Teritorijoje pilna griuvėsių liekanų ir žinoma begalės pozuojančių driežų, kuriuos mes fotografuojame vienas po kito.
Jie čia tikriausiai gyvena nuo XV a.. Kos. Graikija
Jų neišbaido net ir tai, kad radę varpą, žinoma mes nesusilaikome nepaskambinę…
Tai tampa jau įpročiu…
Toliau keliaujame link Mastichari miestelio,  į Ag,Ioannis paplūdimį, kuris randasi išvažiavus iš Antimachia tvirtovės į pagrindinį kelią  link oro uosto ir netrukus pasukus į dešinę pusę. Netoli jūros mus vėl pasitinka “nuostabūs” keliukai. Džiugina tik tiek, kad jūra netoliese.
“Nuostabieji” keliukai. Kos. Graikija
Nuėjome iki jūros pėstute ir mūsų akis nudžiugino nuostabūs vaizdai su stačiais krantais ir siauručiais smėlio ruoželiais, kuriais galima pasivaikščioti pajūriu palei uolas. Žinoma nesušlapus kojų jų praeiti nepavyks.
Ag. Ioannis paplūdimys. Kos. Graikija
Tolumoje matėsi stačios uolos, už kurių randasi Lakos paplūdimys. Kurio mes šį kartą neaplankėme.
Tolumoje Lakos paplūdimys. Kos. Graikija
Iš šios vietos važiuojame į priešingą salos pusę ir aplankome Kardamenos miestelį, kuris šiuo metų laiku visiškai apmiręs, parduotuvėlės ir kavinės veikia vos viena kita ir tik pajūryje galima pamatyti slampinėjančius kelis poilsiautojus. Taigi, neradę ką čia veikti, pasukame link Mitsis Norida viešbučių miestelio. Važiuojame jūros pakrante, tačiau neprivažiavus miestelio, pamatę, kad čia iš vis jokių gyvybės ženklų, nusukame į kairę, link Pyli miestelio. Asfaltuotas keliukas serpantinais kyla aukštyn, kaskart atverdamas vis nuostabesnius gamtos vaizdus. Tai tikriausiai pats vaizdingiausias kelias Koso saloje, kuriuo pravažiuoti siūlyčiau visiems, atostogaujantiems Koso saloje.
Mistika dvelkiantis slėnis. Kos. Graikija
Pravažiuojame slėnį, saulėtą dieną skendintį rūke, dvelkiantį mistika. Pakelėje galima rasti daug vietelių, kur galima sustoti pasigėrėti vaizdais.
Ne pagrindinis, bet kelias normalus. Kos. Graikija
Sukantis serpantinais jūrą galima matyti tai iš vienos salos pusės, tai iš kitos…
Panorama link Pyli. Kos. Graikija
Ir žinoma nepavyks nesutikti ožkų, gulinčių tiesiai ant kelio, nelabai norinčių užleisti kam nors kitam vietą. Pabaidžius vienas, netrukus sutiksime kitas, kurios sunkiai keliasi ir traukiasi į šalikelę.
ožkos kelyje
 Tolimesnį pasakojimą apie Kos galima perskaityti čia: wayway/kosas-vi-diena-ag-mammas-a-theologos/

Jums taip pat gali patikti...