Kosas. II diena. Koso miestas – Old pyli – kalnas – Tigaki

Kosas. II diena. Koso miestas - Old pyli - kalnas - Tigaki
Antra diena
Sekančią dieną pradėjome lengvai, adaptuodamiesi prie naujos vietos. Po pusryčių nuvykome į salos sostinę Kosą, kuris nuo viešbučio randasi pasukus į kairę ir važiuojant palei jūrą. Jei, privažiavus miestą, tęsti važiavimą tiesiai, tai atsiremsite į Koso pilį. Ją įdomu apžiūrėti ir nuo jūros pusės, o tai mes padarėme, nuėję pasivaikščioti nuo pakrantės į jūrą vedančiu molu.
Į pilį įėjimas yra mokamas ir kainuoja 3 eur žmogui. Beje, šioje lankytinoje vietoje, su visais buvo galima susikalbėti lietuviškai. Pasirodo lietuviai baigia okupuoti šią Graikijos salelę… Ir jei pradžioje kelionės, susitikus kitą keliautoją, vieni kitiems sako:„Hello“ – „Hello“, o paskui pasirodo, kad tai tautiečiai, tai kelionės pabaigoje su visais sveikinomės lietuviškai ir nepataikėme gal tik kokį kartą.
Neratzia pilies viduje
Ši pilis pastatyta 14a. Ir vadinasi Šv. Jono riterių pilis arba kitaip Neratzia pilimi. Nuorodos į šią pilį gali būti ir vienu pavadinimu, ir kitu.Visą lankomą teritoriją supa pilies gynybinės dantytos sienos, kuriomis arba palei jas, galima apeiti, pasižvalgyti. Nuo čia atsiveria graži panorama į uostą, jūrą, kurioje matosi kaimyninės salos arba Turkija. Pačios pilies likę tik sienų ir pamatų griuvėsiai, bet teritorija nemaža. Man gražiausia vieta buvo tiltas, vedantis nuo miesto į pilį, kuris šiandien vadinamas „Phoinikon“ arba lietuviškai „palmės“.
vaizdas iš pilies
Išeidami iš pilies( arba įeidami) būtinai išvysite Hipokrato medį. Žinoma, jis per visus galus paramstytas ir palopytas, teigiama, kad Hipokratas po šiuo medžiu sėdėjo su savo mokiniais. Sėdėjo jis ten ar ne, bet medis išties senas. Specialiai į jį pasižiūrėti neičiau, bet kai jau eini pro šalį…
Nuo šio medžio pasukus labiau į kairę, galime apeiti dalį kitų istorinių Koso lankytinų objektų. Viskas labai kompaktiška ir randasi nedideliais atstumais vieni nuo kitų. Praeisite senovinę mečetę, kuri pastatyta 18a. (dabar nebeveikianti), rekonstruotas senovines pirtis ir pateksite į Senąją Agorą. Viskas yra keli žingsniai vieni nuo kitų. Senojoje Agoroje kažkada gyveno turtingieji miesto gyventojai, o šiuo metu likę vien tik griuvėsiai ir tik iš paveikslėlių, esančių prie svarbesnių statinių, galima pabandyti kažką įsivaizduoti, kaip čia kas atrodė anksčiau. Einant pro čia, pagrindiniu takeliu, patenkama tiesiai į centrinę miesto dalį – senamiestį.
centrinė aikštė
Senamiestis tipinis šių kraštų miestukas, su jaukiomis, siauromis gatvelėmis, mažomis suvenyrų parduotuvėlėmis, nedidelėmis užeigėlėmis. Centrinėje aikštėje malonu pasėdėti, užsisakius tradicinio graikiško šalto kavos gėrimo frape (skaniausia su ledais arba grietinėle). Čia veikia ir nemokamas Wi-fi internetas. Centrinėje aikštėje yra vadinamas turgus Agora (išties tai privati parduotuvėlė), kurioje pilna suvenyrų, prieskonių, aliejaus, vaisių ir daržovių, graikiškos kosmetikos ir t.t. Lauktuves pirkti čia apsimoka, nes, kaip nebūtų keista, nors ir pats centras, tačiau čia prekės buvo pigesnės nei kitur, net nei mažesniuose miesteliuose, arba bent nebrangiau.
miesto turgus Agora
Antrą dienos pusę skyrėme Old Pyli arba Palio Pyli apžvalgai. Jis randasi 15 km nuo Koso miesto ir nesunkiai pasiekiamas , važiuojant pagrindiniu keliu: reikia dairytis rodyklės į kairę su nuoroda “Pili”. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad yra Pyli (gyvenvietė, kurioje iki šiol gyvena vietiniai) ir Old Pyli (apleistas miestelis, tarp nedidelių kalnų) – keli kilometrai už Pyli. Old Pyli susideda iš apleistos 11a. Bizantijos laikų pilies liekanų ant kalno ir papėdėje esančių apgriuvusių akmeninių namukų. Kai tik pasibaigia asfaltuotas kelias (orientuotis galima ir pagal tai, kad atsirandate tarp dviejų, iš kairės ir  iš dešinės, esančių kalnų) ir prasideda žvyrkelis, galima surasti nedidelę aikštelę, kurioje paliekamos mašinos.
kelias
Nuo aikštelės, pasukus į kairę pusę, reikia ieškoti takelio, vedančio į kalno viršūnę, kad apžiūrėti pilies liekanas, tačiau ir mes, ir daugiau atvykusių turistų susidūrėme su problema: kalno papėdėje radome dvi medines rodykles ir į kairę, ir į dešinę, be jokių užrašų, o takeliai veda į abi puses.
“aiškios” nuorodos
Pakėlus galvą aukštyn, pilį matome, tačiau visa kalno papėdė apaugusi pušelėmis ir nuspėti teisingą kelią tapo sudėtinga. Vieni turistai pasirinko kairę pusę, kuri lyg ir atrodė aiškesnė, o mes ir dar vieni anglai pasukome priešingai. Prieš kelionę buvau skaičiusi keliuose komentaruose, kad čia kažkur yra įsikūrusi taverna ir jos savininkai sąmoningai klaidina turistus su rodyklėmis “į pilį”, nes ir tavernos , ir šio lankytino objekto toks pat pavadinimas. Tie turistai, kurie pasirenka ne tą kelią, nueina tiesiai į taverną, į kurią reikia gerokai palypėti, bet bėda ta, kad papuoli ant kito kalno ir turi tik puikia panoramą į pilį, ir tik tuo atveju, jei susimoki pinigus…
Old Pyli taverna
Old Pyli pilis
Mums pasisekė ir mes nukeliavome teisinguoju keliu, tačiau ir toliau aiškumo buvo mažai. Pradžioje takelis lyg ir suka nuo kalno į dešinę pusę, pradedi tolti nuo kalno, tačiau netrukus, kai pasiekiame nedidelės akmeninės bažnytėlės liekanas, kelias pradeda sukti kairėn, vėl atgal prie kalno.
apleista bažnytėlė
Truputį paėjėjus toliau, pasiekiame apleistą senovinį gyvenamą namą (nedidukas, akmeninis namukas). Čia yra labai svarbu pasirinkti teisingą kryptį: pasukti į kairę, nors pagrindinis keliukas suka dešinėn. Jokių nuorodų ar ženklų nėra, takelis į kairę pusę vos nuspėjamas, bet truputį paėjus, greitai prasideda laipteliai, vedantys į pilį. Čia irgi reikia laikytis kairės pusės, nes dešinysis keliukas veda į niekur. Na, kaip ir pasiekėme tikslo pradžią, beliko tik lipti aukštyn.
kelias į pilį čia dar nesibaigia
Užlipus aukštyn atsivėrė puiki panorama: iš vienos pusės matėsi žemumoje esantys laukai, miesteliai, Tigaki miestelyje esantis ežeras, jūra ir kita Graikijos sala Kalymnos, iš kitos pusės galima buvo grožėtis aukščiausiais Koso kalnais Dikeos, o pažvelgus žemyn puikiai matėsi senovinio  Old Pyli miestelio liekanos ir  po jas vaikštinėjantys kita kryptimi pasukę turistai: juos keliukas nuvedė palei kalno papėdę žemyn į slėnį, į apleistąjį kaimelį.
pilies viršuje
Šis maršrutas neužėmė mums daug laiko ir nelabai nuvargino. Neskubant, pasigrožint vaizdais, užlipti į pilį ir grįžti atgal iki mašinos užtruko gal kokią tik 1 val.
vaizdas nuo priešais esančio kalno papėdės
Todėl ėmėmės kito maršruto, buvusio mūsų planuose: įkopti į kitą kalną, esantį priešais Old Pyli pilies kalną, norėjome pamatyti jame esančias olas.
olos
Nuorodų į šią vietą, kaip ir daug kur Graikijoje, nerasite, nors kalne padaryti takeliai ir netgi keliose maršruto atkarpose įrengti suoliukai, kad galėtum pailsėti. Maršruto pradžią galima nesunkiai rasti nuo mašinų stovėjimo aikštelės, esančios Old Pyli pilies papėdėje, tęsiant važiavimą žvyrkeliu ir pirmame keliuke sukti į dešinę. pavažiavus kokį 100-200m yra keliuko išplatėjimas, kur galima palikti automobilį (orientyras: stovintis juodas vandens surinkimo rezervuaras)
maršruto pradžia
Čia būnant supranti, kodėl puiku važiuoti į Kosą pavasarį – kalnai, laukai pilni išvien žydinčių gėlių, skraidančių drugelių. Viskas aplinkui kvepia levandomis ir čiobreliais. Tik čia gali pajusti jausmą:” tik tu ir gamta”. Jokio pašalinio civilizacijos garso ir svarbiausia nei vieno turisto. Gal būt todėl, kad apie šią vietą nėra jokios informacijos jokiose lankytinų vietų nuorodose, jokių kelio ženklų.
augmenija
Pačioje trasoje užtektinai rodyklių ir kitų ženklų, tad galima keliauti be jokių nuklydimų. Avalynė geriau būtų bent jau sportbačiai tvirtu padu, ne mažiau, nes keliukas pakankamai akmenuotas, bet tikrai saugus ir aiškus nepatyrusiam keliautojui. Kojas atsargiai reikia dėti ne dėl pasitaikančių judančių akmenų, o dėl gausiai paliktų ožkų “gamtos dovanų”, kurių čia ypatingai  daug. Vietomis reikia lipti tiesiai į jas, nes kitaip nepraeisi.
gamtos dovanos
Pusiaukelėje pasiekiame olas, kurių čia yra bent kelios. Jos nėra gilios, bet jautrios sielos asmenybėms geriau į jų vidų neiti pasižiūrėti, nes jos visos pilnos tikriausiai ožkų griaučių ir kitokių kaulų. Neaišku ar jos čia ateina numirti, ar čia yra vilkų ir jie jas čia atsitempia doroti. Tačiau, nekreipiant dėmesio į tokią gamtos tvarką, į olas malonu paganyti žvilgsnį.
olos
pakeliui olos
Dar truputį pakilus nedideliais serpantinais aukštyn, pasiekiame kalno viršų arba tiksliau plokščiakalnį.
beveik kalno viršuje
Viršuje yra įrengta pavėsinė, keletą suoliukų įvairiose vietose , kad galėtum mėgautis atsivėrusia nuostabia panorama. Iš čia būtų nuostabu stebėti saulėlydį. Ši atrakcija be galo populiari Kose, visi masiškai stebi saulėlydžius. Pirmauja miestelis Zia, čia susirenka šimtai turistų, visi kovoja dėl vietos, kad geriau matytų saulėlydį, bet tikrai nesunkiai galima rasti nuošalesnių vietelių su puikiu vaizdu. Ši tiktų šiam tikslui idealiai.
pavėsinė kalno viršuje
Čia sutikome kelius būrius nustebusių ožkų ir avių, kurios mus stebėjo kvailai pakreiptomis galvomis, nesuprasdamos iš kur atsirado kažkokie įsibrovėliai, kurie sutrikdė jų ramią kasdienybę.
kalnietės
Prisėdome ir mes pasimėgauti kraštovaizdžiu. Iš čia puikiai matėsi ne tik mūsų prieš tai aplankyta pilis,
pilies vaizdas nuo priešais ją esančio kalno
bet visu gražumu atsivėrė vaizdas į sekančiai dienai planuojamą kopimą į aukščiausią Koso kalną Dikeos. Šios dienos užsibrėžtus tikslus įveikėme visus, pakankamai smagiai, su lengvu nuovargiu kojose, tačiau sėdint viršuje ir stebint priešais esantį kalną, mūsiškis buvo tik toks kalniukas, kad viduje kirbėjo abejonės ar tikrai kita diena mums bus tokia sėkminga kaip ši?
sekančios dienos tikslas
Grįžtant į viešbutį, kadangi dar nesijautėme labai pavargę, nusprendėme užsukti į Tigaki miestelį. Labiau domino ne pats miestelis, o tai, kad buvome girdėję, jog pavasarį į šalia šio miestelio esantį Alykes druskos ežerą atskrenda flamingai. Turėjome vilčių ir mes juos pamatyti. Diena ėjo į pabaigą, saulė po truputį leidosi, bet likimas mūsų nenuvylė: MES JUOS PAMATĖME.
flamingai Alykes ežere

Jums taip pat gali patikti...