Italija. Praktiniai patarimai apie Milano metro ir traukinius

Italija. Praktiniai patarimai apie Milano metro ir traukinius

 

Pirmą kartą važiuojantiems į Milaną iškils daug tokių praktinių klausimų, kaip iš Bergamo oro uosto pasiekti Milaną, kaip naudotis metro ar traukiniais. Šiame straipsnyje pabandysiu kiek įmanoma aiškiau surašyti, gal kam mano patarimai padės.
Oro uostas
Bergamo oro uostas nėra labai didelis, gal šiek tiek didesnis už Vilniaus oro uostą. Atvykus į jį, didelės problemos išeiti iš jo nebus – galima tiesiog eiti su visa žmonių mase. Tik išėjus pro pagrindinius vartus, iškarto po dešine puse bus autobusų stovėjimo aikštelė, kurioje rikiuojasi įvairių firmų autobusai, kurie veža tiesiai į Milano centrinę traukinių stotį (Milano Stazione Centrale).
Italija. Praktiniai patarimai apie Milano metro ir traukinius
Milano Centrinė traukinių stotis (Milano Stazione Centrale)
Visi autobusai veža už 5 eur į vieną pusę. Jei pirmyn ir atgal 9 eur. Firmos Autostradale, Orioshuttle veža tik į Centrinę stotį. Firma Terravision veža taip pat į centrinę traukinių stotį, bet pakeliui dar sustoja prie metro stotelės Cologno Monzese (žalia metro linija). Tai labai irgi patogu nepatyrusiam keliautojui, nes patenkama į nedidelę metro stotelę, kur bus pradžioje lengviau susiorientuoti nei išties didelėje centrinėje traukinių stotyje.
Metro
Atėjus į metro reikia susirasti bilietų pardavimo automatą. Kaip juo naudotis galima pamatyti žemiau esančiose nuotraukose.
Italija. Praktiniai patarimai apie Milano metro ir traukinius
Metro bilietų pardavimo automatas
Italija. Praktiniai patarimai apie Milano metro ir traukinius
1 Palieskite ekraną
Italija. Praktiniai patarimai apie Milano metro ir traukinius
2 Pasirinkite kalbą
Italija. Praktiniai patarimai apie Milano metro ir traukinius
3 Rinkitės bilietų tipą (paprastas1,50 eur)
4 Spausti OK
Italija. Praktiniai patarimai apie Milano metro ir traukinius
5 Pasirinkite bilietų kiekį
Italija. Praktiniai patarimai apie Milano metro ir traukinius
6 Spauskite + iki reikiamo bilietų kiekio

 

Italija. Praktiniai patarimai apie Milano metro ir traukinius
7 Sumokėkite kortele arba grynais
Italija. Praktiniai patarimai apie Milano metro ir traukinius
8 Bilietų spausdinimas
Italija. Praktiniai patarimai apie Milano metro ir traukinius
9 Pasiimkite bilietus

 

Bilieto kaina 1,50 eur. Su šiuo bilietu galima važiuoti metro tiek kartų, kol iš jo neišeisite. Galima pereiti į kitų spalvų linijas, galima šimtą kartų pasiklysti, važiuoti pirmyn ir atgal, svarbu neišeiti iš pačios metro stoties. Nusipirkus metro bilietus einama prie užtvarų, kur reikės pažymėti bilietą, įkišus jį į aparatą.
Italija. Praktiniai patarimai apie Milano metro ir traukinius
Patikros vartai įeinant į metro
Neišmeskite bilieto, nors jis jau pažymėtas ir antrą kartą negalioja, nes kai kuriose stotelėse, norint išeiti iš metro stoties, gali prireikti vėl pažymėti aparate. Praėjus bilietų žymėjimo vartus, rinkitės sau reikalingą metro stotelę esančiuose metro žemėlapiuose. Dažniausiai stotelės turi pavadinimus, pagal žymiausių objektų pavadinimus. Pavyzdžiui jei reikia pakliūti į Duomo katedrą, tai ir stotelės pavadinimas bus Duomo.

 

Italija. Praktiniai patarimai apie Milano metro ir traukinius
Milano metro schema

 

 

 

 

 

Milane yra keturių spalvų linijos: M1(raudona), M2 (žalia), M3 (geltona), M4(violetinė). Metro kryptys rodomos rašant paskutinės stotelės pavadinimą.Pavyzdžiui Cologno Nord (galutinė žalios linijos stotelė). Jei jums reikia važiuoti šia kryptimi, tada ieškote metro koridoriuose užrašo žaliame fone: M2 Cologno Nord ir einate nurodyta kryptimi. Jei reikia važiuoti kita žalios linijos kryptimi, ieškote kitos galutinės stotelės pavadinimo ir einate kita kryptimi. Metro traukiniai važinėja kas kelias minutes. Pačiame traukinyje virš kiekvienų durų yra tos linijos stotelių maršrutas su pavadinimais. Naujesniuose metro traukiniuose sekančios stotelės pranešinėjamos, senesniuose reikia pačiam sekti sustojimus. Pačiuose naujausiuose metro traukiniuose ties kiekvienomis durimis yra ekranai, kur rodomos esamos ir būsimos stotelės, rodoma pro kurią pusę reikės išlipti. Ekranuose rodoma informacija ir anglų kalba.
Italija. Praktiniai patarimai apie Milano metro ir traukinius
Jei reikia papulti į kitos spalvos liniją, važiuojama iki stotelės, kurioje kertasi esama linija su sekančia reikalingos spalvos linija. Išlipama iš metro traukinio ir ieškoma kitos linijos anksčiau aprašytu būdu. Pavyzdžiui važiavote M2 žalia linija, o dabar reikia patekti į M1 raudoną. Ieškote krypties ženklų raudoname fone su M1. Atėjus į raudonos linijos metro, renkatės vėl savo kryptį pagal galutinę stotelę. Jei nereikia pereiti į jokią kitą liniją, o tiesiog norite išeiti iš metro stoties, nes atvykote į reikiamą vietą, tada ieškote informacinių ženklų su gatvių pavadinimais, nes iš metro yra keletas išėjimų į skirtingas tos miesto vietos puses. Jei ir išeisite bet kur, nieko tokio, bet gal jums reikės kirsti gatvę ir vėl ieškoti būdų jai pereiti, arba gali tekti apeiti kvartalą ratu, kai buvo galima patekti tiesiai į norimą objektą, pasirinkus teisingą išėjimą.
Italija. Praktiniai patarimai apie Milano metro ir traukinius
Vandens taksi

 

Visi metro traukiniai ir informaciniai ženklai žymimi pagal metro linijos spalvą. Pati naujausia ir moderniausia linija yra violetinė. Pati painiausia pačiame centre yra geltona linija. Joje yra ir didžiausias žmonių srautas. Iš geltonos linijos išeinant į Duomo aikštę, reikės panaudoti vėl savo turimus metro bilietus einat pro išėjimo automatus. Todėl paprasčiau Duomo aikštę pasiekti raudona linija, nebent netinka maršrutas. Pasinaudojus metro bilietu vieną kartą, kitam kartui jis netinka. Bet dar 90 minučių galioja važiuoti miesto autobusu.
Traukiniai
Traukinių eismas Italijoje yra labai išvystytas ir populiarus susisiekimo būdas. Milane yra kelios traukinių stotys. Didžiausia ir pagrindinė Milano Stazione Centrale. Bilietus galima pirkti bilietų automatuose arba bilietų kasose. Nusipirkus bilietus einama į traukinių platformas, kur švieslentėse ieškoma pageidaujama kryptis, traukinio numeris, rodomas išvykimo laikas, likęs laikas iki traukinio išvykimo ir platformos (binari) numeris.
Italija. Praktiniai patarimai apie Milano metro ir traukinius
Milano Centrinė traukinių stotis
Per kelias buvimo Milane dienas ir naudojimosi traukiniais praktikos, tai tik vieną kartą buvo tiksliai nurodytas platformos numeris. Kelis kartus buvo kita platforma, nei skelbiama ir teko ieškotis paties traukinio su užrašu reikiama kryptimi arba eiti klausti bilietų pardavėjų. Teko laukti ir iki paskutinės minutės prie švieslentės su krūva žmonių, nes buvo neaišku iš kurios platformos išvažiuos traukinys. Tik likus 5 minutėms iki išvykimo užsidegė pranešimas iš kurios platformos traukinys išvyks. O traukinių platformos kartais būna per kelis aukštus, tai gali tekti sparčiai ieškotis kur ji yra.
Italija. Praktiniai patarimai apie Milano metro ir traukinius
Traukinių bilieto žymėjimas turėtų būti kaip ir paprastas, tereikia susirasti “geltoną” dėžutę, kurioje panašiai kaip metro atžymimas bilietas prieš kiekvieną važiavimą. Tačiau jos būna pačiose įvairiose vietose. Kartais prie traukinio platformos, kartais prie įėjimo į platformas. Nepažymėjus bilieto geltonoje dėžutėje bilietas negalioja, tai tas pats kaip važiavimas be bilieto. Iš Bergamo grįžtant į Milaną, bilietus atžymėjo prieš įlipant į traukinį rankiniu būdu kontrolierius. Traukiniai yra dviaukščiai. Pirmąjį aukštą dažniausiai renkasi baltieji, antrą aukštą pamėgę tamsiaodžiai.
Į Bergamą važiuojama iš Centrinės traukinių stoties. Į Como arba Lecco miestelius patogiausia iš Garibaldi traukinių stoties. Bilietų kainos iki 5 eur į vieną pusę. Traukiniai šiais maršrutais važinėja dažnai, beveik kas valandą.
Autobusai
Apie važiavimo autobusu ypatumus rašiau ankstesniame įraše. Skaityti čia. Norint išlipti reikiamoje stotelėje, skambinama raudonu mygtuku, kuris būna virš sėdynių, daiktų pasidėjimo vietose, prie ranktūrių ir kitose matomose vietose. Norint įlipti į autobusą, bent jau užmiestyje, stabdoma ranka mojuojant.
Jei planuojama važiuoti metro daug kartų, reikia pasiskaičiuoti, galbūt apsimoka pirkti dienos bilietą, Milano pass. Kaina 8 eur dienai.
Italija. Praktiniai patarimai apie Milano metro ir traukinius
Funikulierius (it. Funivia)

 

Labai praktiškas ir naudingas yra bilietas „Io viaggio ovunque in Lombardia“. Jį galima įsigyti metro bilietų pirkimo automatuose. Patogumas tame, kad jis tinka visam visuomeniniam transportui visoje Lombardijoje. Turint šį bilietą galima naudotis metro, autobusais, tramvajais, traukiniais ir funikulieriais. Savaitei toks bilietas kainuoja 45 eur. Gal pradžioje atrodo daug, bet jei nemažai keliaujama ir įvairiomis transporto priemonėmis, jis labai apsimoka.

Jums taip pat gali patikti...

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *