Italija. Pavasarinis Komo ežeras. Como

Šiandien laukia didesnis darbas kojoms, nes esame numatę pakeliauti pėsčiomis palei Komo ežerą. Internete radome, kad netoli Komo miestelio yra vaizdinga trasa „Green Way Path“, kurios ilgis 10,6 km.
Komo ežeras (Como lake, Italy)
Milane vėl važiuojame į Garibaldi traukinių stotį, iš kur tiesioginiu reisu nuvykstame iki Komo miestelio. Bilietai kainuoja panašiai, kaip ir ankstesnėmis dienomis, apie 5 eur į vieną pusę. Komo mieste yra dvi traukinių stotys. Iš Centrinės Milano stoties atvyksta į vieną, iš Garibaldi į kitą, San Giovani. Pačioje San Giovani traukinių stotyje yra turistų informacinis centras. Užsukame standartiškai susirinkti žemėlapių. Dar pakalbiname berniuką, dėl tikslesnės informacijos, kaip mums geriau pasiekti „Green Way“ ir kur rasti Brunate funikulierių, kur užsikėlus galima pasigrožėti ežero panorama. Dėl funikulieriaus perspėja, kad šiandien jis nedirba, nebent važiuosime autobusu. Atmetėme šį variantą ir pasilikome ties žygiu pėsčiomis.
Greenway del Lago di Como ( Como lake, Italy )
Paklausėme, ką mes galėtume Komo miestelyje dar pamatyti. Tačiau be parduotuvių ir pasiplaukiojimo laiveliu nieko nesugalvojo daugiau pasiūlyti. Bet pasakė, kuriuo autobusu ir nuo kur galima pasiekti mums reikalingą trasą. Mums buvo reikalingas autobusas C10, kuris stoja čia pat prie traukinių stoties arba išvažiuoti iš centre esančios autobusų stoties. Mums buvo įdomu nors trumpam aplankyti Komo miestelį, todėl patraukėme tiesiai į centrą. Gal būt būsiu nepopuliari, bet Komo miestelis įspūdžio nepaliko. Gal būt todėl, kad nori nenori, bet teko lyginti su vakar matytu Lecco, o gal ir taip nebūtų sužavėjęs. Miestelis, kaip miestelis, gražaus ežero pakrantėje, Todėl ilgai čia negaištame ir susirandame autobusų stotį.
Žinojau, kad C10 autobusas važiuoja dviem maršrutais – paprastas (kitais keliais) ir Via panoramica, kur važiuoja ežero pakrante, vaizdingu maršrutu, per mažus miestelius. Norėjosi į jį patekti, bet stotyje jokios informacijos neradau, bilietų kasoje pasitaikė nekalbus nelaimingu veidu italas. C10 autobusas turėjo išvažiuoti už kelių minučių, tai ir susitaikėme su situacija tokia, kokia yra. Įlipame į autobusą, vairuotojas nuplėšia bilietams šaknelę, o mes sėdame priekyje, netoli vairuotojo ir laukiame, kol pajudėsime. Priešais mus sėdintis vyriškis itališkai kažko paklausia vairuotojo, bet išgirstu suprantamą tik vieną žodį „via panoramica“. Įtempiu ausis ir pradedu įdėmiai klausytis. Kiek supratau, tai už 5 min bus kitas C10 autobusas, kuris važiuos panoraminiu keliu. Vyriškis šoka iš autobuso, mes iš paskos. Kelioms sekundėms suabejoju, ką daryti, nes bilietų juk nebeturime. Grįžtu atgal ir vairuotojui visomis įmanomomis pasaulio kalbomis bandau paaiškinti, ką mums dabar daryti?
Villa Del Balbiano, Como lake, Italy
Norime važiuoti via panoramica, bet bilietai juk suplėšyti, naujų pirkti nenorime, o ir laiko nėra… Jis tik moja ranka, varyk, varyk, nes nebespėsi į kitą autobusą. Aš jam vėl bandau paaiškinti, kad bilietai suplėšyti, kas priims mane į kitą autobusą? Pačiumpa jis šiukšlių krepšį, pasirausia, ištraukia porą nuplėštų šaknelių, įduoda į rankas ir rodo dumti kuo greičiau. Išlekiame iš autobuso ir kur bėgti, kur tas kitas C10? Žiūrime, ogi  prieš tai išbėgęs vyriškis stovi ir laukia mūsų, moja ranka, kad paskubėtume, nes jis surado autobusą. Įlipame į autobusą, rodau vairuotojui du suplėšytus bilietus ir dvi kitoje rankoje esančias nuplėštas šakneles. Vairuotojas tik išpučia akis, pasižiūri į mane, pasižiūri į bilietus -“apšalęs“. Tikriausiai dar neteko tokio dalyko matyti. Lėtai patraukia pečiais ir rodo sėstis. Tik įsėdame ir autobusas pajuda. Dar stotyje nusifotografavau visą maršrutą, kur buvo surašyti visi sustojimai. Žinojau mums reikalingą sustojimą, bet kaip suprasti, kada mums reikės išlipti neturėjau orientacijos. Greenway del Lago di Como prasideda Colonno miestelyje ir eina iki Cadenabbia.
Tačiau radau vienos keliautojos atsiliepimą, kuri šia trasa keliavusi daug kartų, kad pati vertingiausia trasos dalis yra nuo miestelio Sala Comacino iki Tremezzina, trasos ilgis gaunasi tada apie 6 km. Pirma mintis buvo, kad skaičiuosiu sustojimus, pagal telefone esantį autobuso maršrutą. Tačiau labai greitai tapo aišku, kad tai netikusi mintis, nes autobusas beveik niekur nestojo, nes nebuvo norinčiųjų išlipti. Nebuvo pagal ką skaičiuoti. Sekti akimis autobuso stotelių buvo neįmanoma, nes autobusas važiavo smagiu greičiu, o autobusų stotelės kartais tokios, kad nesupranti, jog čia stotelė. O jei spėji pamatyti stotelę, tai įskaityti jos pavadinimo nėra šansų. Miestelių pavadinimus kartais spėji pamatyti, kartais ne. Vaizdai labai gražūs, nori spėti viską užgriebti akimis, o čia dar reikia spėti pamatyti stoteles. Neišeina dviejų dalykų daryti vienu metu.
Greenway del Lago di Como ( Como lake, Italy )
Pavyko spėti žvilgsniu užgriebti, kad pravažiavome Colonno miestelį, beliko tik iš intuicijos orientuotis, kad netrukus bus Sala Comacino, nes nuo Colonno turi būti už dviejų stotelių. Autobuso vairuotojas stoja tik tada, jei kas pabimbina autobuse esančiu raudonu mygtuku. Vieni skambina tik autobusui pajudėjus, kad kitoje stotelėje lips, kiti vėliau, prie pat sekančio sustojimo. Kai kažkas suskambina, kad autobusas sustotų, nusprendžiame lipti. Sala Comacino ar ne, koks mums skirtumas. Ankstesni keliautojai rašė, kad į trasą labai lengva įsilieti iš bet kur, nes ji labai aiškiai sužymėta. Iššokame kažkokiame miestelyje, panašu, kad tame kur reikėjo.
Nuorodų niekur nerandame, bet logiškai trasa turėtų kažkur prie ežero, todėl leidžiamės gatvelėmis žemyn link jo. Taip ją ir surandame. Trasa tikrai labai aiškiai sužymėta, vos ne ant kiekvieno kampo. Rodyklės yra mėlyname fone su geltonu užrašu “Greenway”.
Italija. Pavasarinis Komo ežeras. Como
Tačiau dar aiškesnis yra pačio kelio žymėjimas. Ant kelio, kas keliolika metrų, yra įlietas metalinis apskritimas su ” Greenway del Lago di Como” ženklu. Sekant tais apskritimais išklysti iš kelio nėra šansų. Trasa nėra vien tik palei ežerą. Ji eina daugiau zigzagais, vedanti per lankytinas vietas arba gražų kraštovaizdį.
Greenway del Lago di Como ( Como lake, Italy )
Vietomis keliauji palei patį ežerą, vietomis veda per pačius miestelius. Kartais išeini iš miestelių ir kyli aukštyn, tada eini kaimais, bet nuo jų matosi puiki ežero panorama. Tada vėl leidiesi žemyn, vėl per miestelius ir vėl palei patį ežerą. Miesteliai tokie jaukūs, atmosfera – ramybė ir idilė.
Italija. Pavasarinis Komo ežeras. Como
Keliavimas nesudėtingas, gal vietomis, kai reikia palypėti aukštyn. Keliaujame koja už kojos, be jokio skubėjimo, nes norisi pasimėgauti fantastiška ramybe ir gražiais vaizdais. Pusiaukelėje užsukama į kavinę atsigerti kavos. Kadangi ne sezono metas, tai nelabai daug dirbančių yra. Aplinkui matosi tik paruošiamieji darbai prieš sezoną. Džiugu, kad už sėdėjimą prie stalelio, papildomai pinigų niekas neprašo – nėra ir taip lankytojų.
Greenway del Lago di Como ( Como lake, Italy )
Kaip grįšime atgal dar nebuvome nusprendę. Norėjosi išbandyti laivų taksi, kurie kursuoja po Komo ežerą. Pakeliui keliaujant užsukome į vieną prieplauką pasiklausti, kiek kainuoja grįžimas į Como miestelį. Kaina mums pasirodė didoka – 12 eur. Como informaciniame centre berniukas minėjo, kad nusipirkus laivų taksi bilietus pačiame Como mieste, kaina 8,90 eur visai dienai. Gali išlipti ir vėl įlipti kitur.
Laivų taksi po Komo ežerą
Tas bilietas galioja plaukiojant po visą Como ežerą. Kažkodėl čia buvo brangiau. Buvo mintis su laivu keliauti vietoj autobuso nuo paties Como miesto, bet jis nestojo mums reikalingame miestelyje. Todėl išvažiavome autobusu. Autobuso bilietas mums kainavo 3,70 eur į vieną pusę žmogui. Nusprendėme, kad bandysime grįžti autobusu, jei tik pavyks susirasti stotelę :).
Parkas miestelyje Tremezzina ( Como lake, Italy )
Kai pasiekėme miestelį Tremezzina, jau vakarėjo. Nenorėjome  rizikuoti, kad visai sutems, o mes net nežinome iš kur ir kaip turime grįžti. Pačioje Tremezzinoje kaip tik lankėmės labai gražiame parke, kai nusprendėme, kad žygiavimo mums užteks ir pradedame ieškoti autobusų stotelės. Tik išsukome iš parko į pagrindinę gatvę, kai pamatėme būrelį lūkuriuojančių žmonių. Štai tau ir stotelė, gerai, kad žmonių joje buvo, dar netyčia būtume pražygiavę pro ją. Pasisekė su stotele, pasisekė, kad autobusas turėjo būti po kelių minučių. Laukėme žmonių būryje autobuso.
Italija. Pavasarinis Komo ežeras. Como
Netrukus pasirodė autobusas ir viena moteriškė, iš būrio laukiančiųjų, puolė į gatvę ir pradėjo smarkiai mojuoti rankomis. Atrodo savaime aišku, kad jei stovi stotelėje, tai tu lauki autobuso. Pasirodo, Italijoje ne savaime aišku. Nestabdysi autobuso, pravažiuos pro tave stovintį ir laukiantį.  Atrodo smulkmenos, bet kiekviena šalis turi savo važiavimo ypatumų. Džiugu, kad buvo stotelėje žmonių, nes būtume taip ir nesupratę, kodėl pro mus pravažiavo autobusas ir nestojo. Bet ko norėti, Lietuvoje netenka autobusais važiuoti, o Italijoje iš vis pirmas kartas.
Parkas miestelyje Tremezzina ( Como lake, Italy )
Įlipus į autobusą, dar viena staigmena. Prašau vairuotojo parduoti bilietus,o jis žiūri akis išpūtęs, didžiai nustebęs, kad neturime iš anksto nusipirkę (tabako, laikraščių kioskeliuose, baruose). Pradeda knistis tarp savo daiktų, ieškoti bilietų knygutės tarp visokių maišelių. Nelaimingas toks visas, žmonės spokso, kaip į ateivius. Ir kuo mes juos čia taip nustebinome? Pasirodo, perkant autobuse – kaina dviguba. Žinoma, kad niekas neperka. Tačiau sėkmė antrą kartą, mes vėl papuolėme į autobusą via panoramica. Dabar jau žymiai smagiau važiuoti ir matyti mūsų pražygiuotas vietas. Iki soties galima atsiduoti vaizdų gaudymui, nebesiblaškant ieškant stotelių. Lipame tiesiai prie San Giovani traukinių stoties ir mauname į traukinį. Po valandos mes vėl Milane. Laukia naktinis Milanas, naktinė Duomo katedra.
Italija. Pavasarinis Komo ežeras. Como
 Ankstesnį pasakojimą apie Komo ežerą galima perskaityti čia: italija-pavasarinis-komo-ezeras-lecco

Jums taip pat gali patikti...