Italija. Nenuspėjamas Milanas. 2 dalisItalija. Nenuspėjamas Milanas. 2 dalis
Paskutinę mūsų buvimo Italijoje dieną, turėjome laisvą tik pusdienį. Ilgesniems keliavimams laiko nebebuvo, todėl skyrėme laiką aplankyti toms vietoms, kurių nepavyko per pirmąją dieną. Oras buvo ne per geriausias – lynojo, bet nors nesnigo. Tiesiu taikymu nuo paties ryto norėjosi lėkti į Duomo katedrą. Bet tas lietutis gąsdina, kad vėl neleis lipti į terasą. Todėl važiuojame į Paminklines kapines (Cimitero Monumentale). Adresas: Piazzale Cimitero Monumentale, metro sustojimas MONUMENTALE.
Paminklinės kapinės (Cimitero Monumentale, Milano, Italy)
Taip, kapines. Tai ne visai ta vieta, kurią trokščiau lankyti keliaudama, bet radau kelis atsiliepimus, kur labai rekomenduoja jas pamatyti. Aš gana atsargiai su ta informacija, nes yra žmonių, kurie domisi kapais, lanko juos. Aš nemėgstu lankytis kapuose. Einant pro šalį galiu užmesti akį, kad palyginti, kuo jų kapai skiriasi nuo mūsų ir tiek.

Italija. Nenuspėjamas Milanas. 2 dalis

Dar Lietuvoje, per kelis kartus vis įsivedu į google paiešką, studijuoju, nelabai suprantu – pastatai, pastatai. Informaciją randu tokią : “Tai vienos didžiausių ir įspūdingiausių kapinių visoje Italijoje, pasižyminčios įmantriais antkapiais, puoštais įvairiausiomis skulptūromis. Kapinės atidarytos 1866 m.“. „Tai daugiau negu tik kapinės. Dėl didžiulio skaičiaus skulptūrų ir paminklų, kurie buvo pastatyti Milano turtuoliams ir garsiems žmonėms, paminklinės kapinės tapo ganėtinai įspūdingu muziejumi po atviru dangumi.“ Na, jei jau kapines vadina muziejumi, gal reikia aplankyti. Aplankėme.
Paminklinės kapinės (Cimitero Monumentale, Milano, Italy)
Savo būseną po aplankymo teisingiausiai galėčiau apibūdinti „šokiruota“. Nieko panašaus gyvenime nesu mačiusi. Bandžiau iš įvairių kampų fotografuoti, kad kaip nors perteikti bendrą vaizdą – neįmanoma. Gaunu tokias pačias foto, kaip mačiau google, iš kurių nelabai supratau kas tai. Kapinėse laidojama iki šiol, reikia suprasti, kad tik išskirtiniai žmonės – nusipelnę, turtingi, kilmingi. Yra vietų, kur tik paminklinės lentelės (urnų vietos). Yra vietų, kur panašiai kaip pas mus kapai. Bet yra vietų, kur net nesupranti, kad tai gali būti kapas. Tai tiesiog vos ne bažnyčios viena prie kitos pastatytos.
Italija. Nenuspėjamas Milanas. 2 dalis
Stiliai įvairiausi, kokie tik begali būti, nuo egzotikos iki moderno. Kartais menas, kartais grynas kičas. Eini alėjomis, pristatytomis gigantiškų statinių vienas prie kito. Tai šeimos kapavietės. Kai kurios iš jų neturi įėjimų, kai kurios vos ne su automatinėmis durimis, su laiptais per tris aukštus viduje. Arba su minkštais baldais liūdnam pasisėdėjimui. Kiekvieno statinio neapeisi, nes kapinės didelės ir nėra prasmės, bet bendrą vaizdą susidaryti galima praėjus vienu kitu taku.
Paminklinės kapinės (Cimitero Monumentale, Milano, Italy)
Bevaikštant po kapus kiek išsigiedrijo dangus, todėl negaišome daug laiko ir skubėjome į centrą. Vienintelis klausimas kamavo, ar leidžia šiandien ant terasos užlipti ar ne? Leidžia. Skuodžiame į bilietų kasą, nes eilė į katedrą didėja akyse. Kasa yra dešinėje pusėje katedros, perėjus per gatvę, kitame pastate, kuriame yra ir Duomo katedros muziejus. Prieš važiuodama rinkausi informaciją, kad katedros lankymas nemokamas, o pėsčiomis lipimas į terasą virš 3 eur. Gal taip ir buvo kažkada, bet dabar Duomo katedros lankymas mokamas ir kainuoja 3 eur. Lipimas pėsčiomis kainuoja 9 eur, kėlimasis liftu 13 eur.
Italija. Nenuspėjamas Milanas. 2 dalis
Milano Duomo katedra (Duomo di Milano, Italy)
Mes pradedame nuo katedros vidaus lankymo. Atstovime eilę prie patikros. Tikrina su detektoriais. Man nesiseka, kiek braukia per šonus, tiek aparatas pypsi. Traukiu visokį šlamštą iš kišenių, jau pilnos rankos – čia telefonas, čia kuprinė, čia piniginė. Kaip pypsi, taip pypsi. Žodžiu, kol visų metro bilietėlių iš kiekvienos kišenės nepabaigiau traukti, tol pypsėjo. Rankines ar kuprines reikia atsegti ir vidų apsaugai parodyti taip pat. Tada jau galima patekti į katedrą. Vidus nėra kažkoks labai atimantis žadą, bet savo erdvėmis ir dydžiu pribloškia.
Keliolikos minučių pasivaikščiojimas viduje, nes spirgame kaip norime kuo greičiau patekti ant stogo. Katedros stogas turėjo būti mūsų kelionės į Milaną vinis. Labai nedaug trūko, kad nebūtume iš vis ant jo patekę. Laiptai į terasą yra kairėje katedros pusėje. Čia vėl reikia praeiti patikrą. Palypėti tikrai yra kur, bet verta ir visai smagu. Kam sunku, gali lipti lėtai, su poilsiu.
Italija. Nenuspėjamas Milanas. 2 dalis
Vaizdas nuo Milano Duomo katedros terasos (Duomo di Milano, Italy)
Katedros stogas – tai takas bokštų alėjoje, nuo kurios į miestą žvelgia įvairios skulptūros. Bokštų begalės, ant kiekvieno iš jų po skulptūrą. Pagrindinė smailė yra 109 metrų aukščio. Užlipus ant terasos, jau pirmieji žingsniai atimą žadą nuo vaizdų. Gali vaikščioti, fotografuoti, žiūrėti ir žiūrėti ir atrodo, kad tau niekada tai nepabos. Kur užmesi žvilgsnį, ten gali aikčioti nuo vaizdų.
Pasivaikščiojimas po Milano Duomo katedra terasą (Duomo di Milano, Italy)
Yra du keliai – į kairę ir į dešinę pusę. Kairioji pusė man paliko dar didesnį įspūdį už dešinę. Jei pati katedra labai didinga, tai vaizdai ant stogo viršijo visus mano lūkesčius. Rekomenduoju visiems, mokėkite paskutinius pinigus, šliaužkite laiptais keturiom, bet būtinai pakilkite į viršų.
Italija. Nenuspėjamas Milanas. 2 dalis
Milano Duomo katedra (Duomo di Milano, Italy)
Nusileidus žemyn dar turėjome vieną numatytą aplankyti tašką, tai žmonių kaulais puoštą bažnyčią San Bernardino alla Ossa. Nuo Duomo katedros bilietų kasos dar paeiti šiek tiek ir sukti dešinėn. Ji yra tarp Via Verziere ir Piazza Santo Stefano. Į bažnyčią įėjimas iš aikštės, kairėje pusėje. Įėjus reikia eiti iš karto į dešinę pro mažą koplytėlę. Kairėje bus nuoroda „Ossario“. Dėl pliuso užsidėjimo verta ateiti. Tačiau man ten nebuvo jauku. Nekiltų mintis ten melstis. Kokiu tikslu ir kokių žmonių kaulais puošta bažnyčia neteko pasidomėti, bet ilgiau užtrukti nesinorėjo.
Bažnyčia San Bernardino alla Ossa (Milano, Italy)
Mes grįžome atgal į Duomo aikštę, simboliškai užbaigti savo smagią savaitės kelionę, į Via S. Radegonda 16, kur kepami garsieji itališki “čeburekai“ – panzerotti “Luini“. Viename iš skersgatvių, visai šalia Duomo, jei pamatysite būrį tiesiog gatvėje valgančių žmonių, greičiausiai pataikėte teisingai. Rekomenduoju jų čia paragauti. Nuo 1888 metų Milane kepami Apulijos panzerotti. Tai bandelės, panašios į mūsų čeburekus, su įvairiais įdarais. Valgyti reikės tiesiog gatvėje.
Italija. Nenuspėjamas Milanas. 2 dalis
Via S. Radegonda 16, Panzerotti “Luini”
Žinojau, kad turiu Milane paragauti panzerotti, todėl tai buvo įtraukta į mano veiklos Milane sąrašiuką. Vieną kitą, vis su kitu įdaru, kasdien paragaudavome. Tačiau šitiems duočiau dešimt balų (bent jau su riccottos ir špinatų įdaru). Vieno kaina 2,80 eur, ne centre po 2 eur.
Emocijų sielai, darbo pilvui ir „addio Italia“, iki sekančio karto.
Ankstesnį pasakojimą apie tai ką aplankyti Milane galima perskaityti čia: italija-nenuspejamas-milanas-1-dalis
Tolimesnį pasakojimą apie tai ką aplankyti Bergame galima perskaityti čia: italija-bergamas
Tolimesnį pasakojimą ką veikti prie Komo ežero galima perskaityti čia: italija-pavasarinis-komo-ezeras-lecco

Jums taip pat gali patikti...