Graikija. Kos sala. Dikeos kalnai

Kalno aukštis nuo jūros lygio yra 826m, o nuo Zia kaimelio 555m. Maršruto atstumas 4km į vieną pusę ir trunka apie 4-5 val (pirmyn – atgal).
Koordinatės [N36°50’02.61″ E027°12’25.42″]
Pirmiausia mums reikia pasiekti miestelį Zia, kuris randasi nuo Koso miesto apie 12 km. Važiuoti reikia link aerouosto pagrindiniu keliu ir ieškoti nuorodos į kairę “Zia”, jei pravažiuoji vieną nuorodą, nieko tokio, neužilgo bus kita, nes į šį miestuką galima papulti keliais skirtingais keliukais. Pasukus nuo pagrindinio kelio, link miestelio ves siauras smagus vingiuotas keliukas.
Tik įvažiavus į Zia, dešinėje pusėje, randame mašinų aikštelę, kur ir sustojame. Ji svarbi tuo, kad čia pat, pagrindinės gatvės dešinėje pusėje yra autobusų stotelė, kuri ir yra atskaitos taškas, nuo čia prasideda maršrutas į kalną. Ženklų, kad nuo čia galima pasiekti kalną, niekur nerasite. Ženklai ir trasos žymėjimai prasidės tik pačiame kalne, o kaip ją prieš tai pasiekti graikai pamiršo nurodyti…
Nuo autobusų stotelės reikia keliauti siaura gatvele, laikantis dešinės pusės. Joje pilna prekiautojų suvenyrais.
Keliauti reikia laikantis dešinės pusės visą laiką, kol prieiname kairėje keliuko pusėje esantį malūną, tiksliau kažkada buvusį malūną, šiuo metu ten įsikūrusi taverna.
Paėjėjus truputį į priekį aukštyn, pasieksime dar vieną taverną , esančią dešinėje keliuko pusėje. Nuo šios tavernos laikomės kairės pusės ir atsiduriame prie bažnyčios. Apėjus bažnyčią iš dešinės pusės, einame keliuku toliau, kol atsiremiame į ženklą “Way to the Mountain”, kuris nukreipia mus į dešinę pusę. Netoli nuo šio ženklo yra mažas ženkliukas, kuris mus kreipia sukti kairėn. Šioje vietoje galima rinktis, kuriuo keliu keliauti: kairėn trumpiau, bet siaurutėmis painiomis gatvelėmis arba dešinėn ilgesniu, bet aiškesniu keliu. Mes pasirinkome kairįjį, trumpąjį kelią.
Po dešine pasiekėme žaismingą baltai – mėlynai nudažytą taverną ir priėjome nedidelę aikštelę, kurioje mums reikėjo pasukti į keliuką stačiai į dešinę. Mūsų suvokimu, jų gatvelės labiau panašėjo į mūsų privačių namų vidinius takelius, o ir tie pas mus žymiai platesni…
Truputį pavinguriavus tarp šių keliukų priėjome pagrindinį kelią. Reikia pasukti kairėn ir po truputį kilti aukštyn.
Einant šiuo keliuku netrukus išeisime iš miestelio. Po kaire puse prasidės miškas, o po dešine puse pasitaikys dar vienas kitas namas. Ėjome kol pasibaigė asfaltuotas kelias, prasidėjo žvyrkelis ir pasiekėme T formos kelią, tada pasukome į dešinę pusę. Nors kalnas randasi kairėje pusėje, bet reikia padaryti nedidelį lanką į priešingą pusę.
Keliavome toliau, kol pasiekėme dešinėje pusėje esančią koplytėlę. Kairėje pusėje matėsi tinklinė tvora ir mediniai varteliai. Čia vėl gi galima rinktis: eiti pro vartelius įstrižai dešinėn ir kilti stačiai trumpesniu akmenuotu keliuku arba tęsti keliavimą žvyruotu keliuku dešiniau, kuris daro lanką, bet vėliau abu šie keliukai susijungia. Pirmuoju atveju sutrumpiname gerą kelio atkarpą ir sutaupome kokias 10 min, bet einame sunkiau.
Pirmuoju atveju į pagrindinį kelią įsijungsite ties posūkiu į dešinę, antruoju atveju padarysite šiokį tokį lanką, sukantį į kairę pusę, taip apeisite tvarkingai prižiūrimą alyvmedžių ūkį, o priėjus staigų posūkį dešinėn, bus ta vieta, kurioje jungiasi aukščiau paminėti keliukai. Toliau reikia eiti pagrindiniu keliuku, kuris po truputį kyla aukštyn. Taip pasieksime apleistą sodybą kairėje pusėje. Dar paėjus kokį 200-300m prieiname aikštelę, kurios kairėje pusėje reikia ieškoti  ženklo su nuoroda “Dikeos”. Nuo čia ir prasideda trasa, kuri vėliau bus žymima raudonais ženklais arba nedidelėmis rodyklėlėmis .
Kažkurį laiką teks eiti keliuku per mišką. Vietomis keliukas kyla stačiau į kalną, vietomis eiti lengviau. Vėliau, kai baigiasi pušelės ir pradeda atsiverti panorama, keliukas kyla nedideliais serpantinais, kuriais visai malonu eiti.
Laikantis trasos žymėjimo, toliau reikia lipti per uolas aukštyn, kol pasiekiame labiau atvirą plokščiakalnį. Sukame kairėn pusėn ir einame kalno ketera. Jau nuo čia pradeda atsiverti puiki panorama iš abiejų kalno pusių. Po kaire matome Koso žemumą, po dešine status kalno šlaitas į jūrą.
Nuo čia keliukas truputį leidžiasi žemyn ir sukasi kairėn.
Toliau paėjus jau matosi kitame kalne kairiau esanti Graikijos vėliava, dešiniau kažkoks “kyčinis” šventasis iškėlęs rankas į dangų. Taigi tikslas artėja.
Pažvelgus į dešinę pusę matosi jūra ir tolumoje esanti Nisyros sala, pažvelgus į kairę kaip ant delno matosi Koso salos žemuma.
Po nedidelio nusileidimo vėl kylame aukštyn ir pasiekiame kalno viršūnę. Po kaire puse randame Graikijos vėliavą ir kryžių, truputį paėjus, dešinėje pusėje balta maža bažnytėlė, kurią galima aplankyti, durys neužrakintos. Nuo bažnytėlės keli žingsniai dešiniau bus “šventasis Juozukas” – tai ir yra aukščiausias kalno taškas.

Jums taip pat gali patikti...